Alla inlägg den 30 juni 2022

Av Helena Häll - 30 juni 2022 21:37

Jaha, då var första dagen avverkat på semestern för min del! Och nu har även Martin fått feber, lagom till att Eje är pigg igen. Så väntar bara på min tur nu! Men stackars Martin hade 39,8 i feber nu när han gick och la sig! Och så är det så varmt hemma hos oss, ja vi har ju vår fläkt men vi hade behövt hela Carolas fläktsystem för att inte förgås i värmen (och febern!). Men annars idag på förmiddagen (när alla fortfarande var pigga!) sa vi att vi skulle gått ner till matmarknaden, tror ni barnen var med på den planen? Svar nej! Vi hamnade i stadsparken med två bajsade barn! (Som givetvis fick nya blöjor för att inte stinka ner hela stadsparken!). Min besvikelse över utebliven kulinarisk mat var så stor att jag gick bananas när vi kom hem istället och gjorde egna piroger med lök, bladspenat och fetaost i! Mumma!! Har ju gjort detta en gång innan men idag gick det supersmidigt och de blev så snygga och symmetriska att jag hade kunnat stå på matmarknaden själv! Nejdå, jag är inte självgod här inte!

Sen när pirogerna var ätna både till lunch och mellanmål så bar det av till ett kollektivt tandläkarbesök. Vi hade fått tiderna efter varandra för barnen och till samma tandsköterska! (Så smidigt!!) så hela familjen var hos tandläkaren och Max var så arg och grät när vi var klara (han var tvungen att ta bort tandsten) medan Eje ändå höll god vigör och vi fick det bekräftat som vi trott länge, han har mycket fina tänder men har slagit av en liten del av sin framtand (Ahhh! Sin mor upp i dagen!!) Nu är det ju ändå över fem år sen mina tänder rök, men tiden går fort när man har roligt!

#semester #semesterdag1 #dag1 #stadsparken #piroger #bakapiroger #sjukstuga #tandläkaren #pseudotvillingar #småbarnföräldrar

Barnen i stadsparken! (Innan de bajsade!)

Fikapaus! Äpple och isvatten!

Alltså kolla vad snygga de blev mina piroger!

Efter gräddning ser de nästan ut som köpepiroger!

Max hos tandläkaren!

Elliot hos tandläkaren!

Blir pappa sjuk måste man ringa doktorn! Det gör man bäst i fjärrkontrollen till vår fläkt! Eje sköter det samtalet!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards