Alla inlägg under april 2018

Av Helena Häll - 29 april 2018 16:56

Jag har faktiskt börjat med min kurslitteratur för den nya kursen, förmodligen mest för lyckan att den är så mycket roligare än vetenskap!! Helt plötsligt förstår jag ju vad ja läser! Hahaha! Men i vilket fall så hittade jag detta citat i en kursbok;

Det står att man i praktiken inte ska läsa samma sorts böcker för då blir man enkelspårig... Ops! Jag kan va den mest enkelspåriga på denna jord va min första tanke i och med att jag till 99% BARA läser deckare! (Jag vet, men jag har något suspekt förkärlek till den genren! Vilket även gäller tv-program jag tittar på!). (Räknar inte kurslitteraturen i säg, den är inte för nöjes skull!)
Men så kom jag på.. jag lyssnar ju faktiskt igenom alla Harry Potter böckerna nu! Åh det är minsann inga deckare!! Men som ni vet brukar jag ju ha flera böcker samtligt.. och den jag precis läst ut och den jag precis börjat läsa på är båda deckare! Hahaha! Ja, så jag är nog lite enkelspårig trots allt! Harry Potter kanske bara är mitt årliga undantag.. vem vet?! Äsch det får bli skärpning på mig!

#enkelspårig #vadläserdu #deckare #böcker #bok #läsa #harrypotter #kurslitteratur #skärpning #dagsattvidgaminavyer

Av Helena Häll - 28 april 2018 15:46

Ja, nu har det blivit så igen.. jag har haft en långt uppehåll i mitt bloggande! Det händer alltid nån gång (eller flera ggr) varje år! Och nu har det hänt igen! Denna gången vet jag varför.. magont och studierna! Suck och stön! Vi har läst två vetenskapskurser efter varandra.. 10 långa veckor av BARA vetenskap! Hu jeda mig! Fy fan alltså, jag är nämligen ingen vetenskaplig människa har jag kommit på så det har varit ett långt kämpande. Och nu senaste kursen skulle vi skriva en liten B-uppsats.. typ 15sidor lång kvantitativ studie kopplad till biblioteks och informationsvetenskap. Vi gjorde en kvantitativ innehållsanalys av biblioteksplaners implementering av skolinspektionens krav på skolbibliotek! Jag kräks på det nu! Sen har jag mycket kul med Sofia som jag skrev med men fy fasiken att behöva åka till Borås varje dag och sitta och skriva vetenskap! Tacka gudarna har vi börjat en ny kurs nu! En kurs som jag själv har fått välja! Och då ska vi göra ett bokprojekt (vilket är sååå mycket roligare!) har dock inte riktigt bestämt mig hur jag ska göra detta! Men har en god idé och flera veckor på mig! Sen är det äntligen sommarlov! Och då är det dags att äntligen vila upp mig (och magen som krånglar igen!)

Förövrigt idag har vi varit på restaurang vy (toalettrullen i Jönköping) och ätit lunchbuffé för att fira Ida i mitt tjejgäng! Mycket god både mat och efterrättsbuffe! Men jag har sååå ont i magen nu och mår illa efter att ha ätit för mycket (och förmodligen sånt magen inte vill ha!) men gott var det just för stunden!
Så nu blir det till att vila resten av dagen och städa och tvätta! (Och fundera över bokprojektet!)

#student #plugga #vetenskap #bibliotekarieprogrammet #borås #bokprojekt #vy #munksjötornet #toalettrullen #jönköping

Längst upp i toarullen (mynksjötornet) ligger restaurang vy! På 16:onde våningen!

Här är alla utan Sandra med på bilden! (Hon tog bilden!)

Av Helena Häll - 5 april 2018 21:15

Ja bara rubriken säger det mesta, det är inte slut än, den jävla tandkarusellen kommer nog aldrig ta slut! Men idag gick den iallafall in i en ny fas! Rotfyllningsfasen! Det är lite som skräckfasen vill jag lova! Och jag har genomlidit en tands rotfyllning idag, nu är det BARA en kvar (förhoppningsvis!) så vida inget annat inträffar! (Om med min otur vet man ju aldrig! Hahaha!) men fy fan säger jag bara, nästan två timmar i tandläkarstolen, med slamsugning i mungipan, operationsduk över halva facet, stålställningar runt tänderna, borrar, sprutor, nålar, kompositfyllning om vart annat.. hon råkade fylla förmycket så hon limmade fast del av operationplasten i tanden så de fick polera bort den och sen skulle de ta röntgenbilder två gånger under proceduren. Av med allt, ta bilder, på med allt, osv. Sen bara känslan när det vibrerar i hela huvudet och man vet att det är för de borrar i ens tänder! Och tandläkarnas standardfras mitt i allt! -Glöm inte att att andas!! Jo tjena! Tillslut limmande de fast den lösa tandställningen (som sitter på baksidan av tänderna!) De lämnade dock kvar tanden som inte är rotfylld än, men efter att ha haft en lös tandställningen i nästan ett år och sen limma den på plats igen! (Ni som haft en räls vet!) fy fan vad det spänner och drar i tänderna igen för att de ska hamna på plats! Men det känns bättre i munnen ialf nu när den är nästan på plast igen! Men vilken pärs det har varit idag! Jag kanske ska tillägga att jag har lite smått tandläkarskräck också!

#tandläkaren #rotfyllning #enavtvå #tandställning #tänder #dödatänder

Av Helena Häll - 2 april 2018 20:56

Idag är det måndag och vi är lediga, helt bakvänt! Hela veckan kommer bli knasig pga det, men inte ska jag klaga när jag får vara hemma och göra vad vi känner för. Eller ja på förmiddagen har jag pluggat och gått runt munksjön! Har sedan lagat lasange och spelat lite tv-spel (fortfarande nyhetens behag att det funkar!) sen kommer de stora grejerna för dagen! Bikinipremiären är avklarad på balkongen!! 2 april, vindstilla och solen stekte som värsta sommardagen! Så fantastiskt härligt att kunna få lite solljus på den stackars vita kroppen! Så där satt vi i bikini och handduk (ja, jag i bikini och Martin i handduk) och nöjt av värmen! Men vi har även rensat avloppet i duschen idag! Haha! Det gick faktiskt ganska smärtfritt och det mesta åkte iväg i röret (och fastnade väl nån annan stans!) haha! Men vi tror iallafall att vi slipper översvämning i duschen nu ialf! Nu blir det sängen för mig eftersom bussen till Borås går vid 07.00 imon! Hua!

#annandagpåsk #ledigmåndag #sol #värme #promenad #munksjön #bikinipremiär #avlopp #rensaavloppet

Av Helena Häll - 1 april 2018 13:37

Ja, nu är det första april! Jösses vad fort tiden går hela tiden! Gör inget annat än att pendlar och pluggar just nu, och tränar när jag hinner typ!
Men nu när det är påsk har jag försökt vara lite ledig iallafall över helgen! Imon blir det nog lite plugg igen! Men igår hade jag lite nostalgi!
Det började med att Martin fastnade framför sitt datorspel och jag kände art jag med ville spela något, så jag började koppla in mitt gamla tv spel! (Inte mitt supernintendo utan mitt Weii!) och när jag hittat de flesta sladdarna börjar jag sätta ihop det och märker att det saknas en sladd, den som går från tv-spelet in i väggen alltså vilket ger tv-spelet ström.. (en ganska viktig kabel med andra ord!) men jag ger mig ner i källaren och letar efter denna. (Då jag verkligen har för mig att min sladdgömma är i källaren och inte på vinden!) och mycket riktigt jag hittar den borttappade sladden och min mer nostalgi -ALLA MINA CD-SKIVOR!!! Åh de fick också komma med upp i lägenheten (och två skivor är redan i bilen och spelas på högsta volym på väg till Ica-maxi innan!)
Men åter till tv-spelet så kopplade jag in allt men kom att jag inte hade letat upp spelen och kontrollerna, Hahaha! Men som tur va hittade jag dem i lägenheten och jag kunde sätta mig och spela även jag! Åh vilken nostalgipåsk det blev, spela Weii och lyssna på mina gamla cdskivor! Underbart!

#påsk #nostalgi #tvspel #weii #cdskivor #klassiker

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards