Alla inlägg under januari 2023

Av Helena Häll - 31 januari 2023 22:14

Idag är det sista januari, ingen mer januari för det här året, imorgon väntar februari och 11 månader kvar av året. Som vanligt har det gått snabbt när man tänker tillbaka, trots att jag varit sjukskriven mycket av januari! Men försöker leva lite en dag i taget, och just idag har jag gjort följande;
Ätit frukost med mina barn (och paw Patrol!)
Vinkat av Max som gick till förskolan (inte själv givetvis)
Vart på promenad med Elliot och åkt hiss (vad annars!)
Ätit lunch med Elliot
Vinkat hejdå till Elliot (som skulle leka med mormor medan jag va på jobbet)
Jobbat
Kommit hem
Kolla på paw Patrol (igen, som vanligt!)
Lagat och ätit spagetti o köttfärssås
Nattat barn
Lyssnat klart på min ljudbok (januaris sista bok - sammanställning kommer imorgon!)
Pusslat! (Har 52 bitar kvar av 1500, men är så trött att jag ger upp för idag!
Går och lägger mig!

Dagens bild vid Vättern!

Mina killar kollar på Paw Patrol!

52 bitar kvar! Kämpa!

Av Helena Häll - 30 januari 2023 22:53

Idag har jag vabbat med min yngsta barn, dvs Elliot! Det är ifs honom vi vabbar 97% av våra vab-dagar för. Men även Max fick lite sovmorgon innan min mamma kom och hämtade upp han och lämnade in han på förskolan. Sedan tog jag och Elliot en promenad ner till hissen vid stationen för att åka hiss! Han var helnöjd! Till lunch åt vi spagetti och köttbullar innan vi tog en lugn eftermiddag i soffan innan Max hämtades och vi gjorde middag och sen lekte och läste bok innan läggdags. När barnen somnat lyssnade jag på ljudbok och pusslade! Hoppas iallafall bli klar med antingen ljudboken eller pusslet imon eller varför inte båda!

Frukost med mina grabbar!

Max påväg till föris!

Elliot påväg på promenad!

Elliot nere vid Vättern!

Vi läste vår fantastiska fiskbok! Barnen älskar den!

Här bokstaverar han till abborre!

Sen körde vi solglasögon på!

Lill-ligisten!

Det går framåt med pusslet!

Av Helena Häll - 29 januari 2023 22:49

Vi började dagen såhär;

Mys i soffan med lite dricka. Att det två sekunder va saft i hela soffan och det egentligen var längdskidor på tv förtäljer inte bilden.

Vi va ute och promenerade, lekte och sen badade de. Max skulle minsann bada också, samtidigt som Elliot. Men de fick plats båda två!

De hade superkul och skvätte vatten på varandra och skrattade innan vi avslutade dagen där vi började, i soffan!

När de två barnen somnat satt jag med min ljudbok och pusslandet tills nu. Så godnatt!

Av Helena Häll - 28 januari 2023 15:31

Alltså jag blir så trött på mig själv, att jag är just så trött! För igår hade jag skrivit ett inlägg och innan jag hann posta det så hade jag somnat! Igen! Som vanligt! Så nu tar jag det säkra före det osäkra och postar inlägget medan jag sitter i badrummet med en badade Elliot.

Så livsuppdateringen lyder:
Dagarna masar sig sakterliga framåt och jag jobbar halvtid just nu. Martins brutala hosta verkar bättre och min har satt sig på stämbanden istället så nu låter jag lite som en whiskydränkt Bonnie Tyler! Hoppas nu bara barnen håller sig på rätt sida sjukdomstrecket. Magontet håller stadigt i sig och jag har tackat ja till min titthålsoperation nu också (OMG!) Men har insett att det är bättre att de utesluter ytterligare en sak. Om de nu inte mot förmodan hittar något! Det hade vart en stor lycka! Medan vi travar på här hemma har min pappa åkt till Stockholm för att gå på handbollssemi (det gick ju sådär tyvärr!) men de har de nog trevlig ändå pappa o hans polare! Mamma fick va hemma så hon har gått promenad med oss idag. Annars har jag också köpt en nytt pussel! På Facebookloppis av en kvinna som jag uppenbarligen bott granne med i fem år! Hon bodde i huset bredvid där vi bodde innan. Men jag har aldrig sett henne innan! Hahaha! Men jag fick ett nytt Jan van Haasteren pussel med superroligt motiv och 1000bitar! Längtar tills jag får lägga det! Just nu håller jag nämligen på med ett annat Jan van Haasteren pussel på 1500 bitar! Så det får bli klart först, får se om jag hinner klart innan januari månad är slut! Det är ju snart redan februari ju! Galet det går fort fram!

Mitt nya pussel jag köpte idag!

Från dagens promenad när vi åkte hiss!

Sen köpte vi bulle på torget!

Elliot på G ut!

Härromdagens hemfärd. En fick inte trycka på hissknappen. Gissa vem?!

Pappa från gårdagens handbollsmatch!

Mitt nuvarande pussel som jag jobbar på med!

Av Helena Häll - 25 januari 2023 21:23

Idag började jag på halvtid igen på jobbet. Resultatet; trött, ont i magen men vad roligt att vara tillbaka. Resten av dagen har jag typ pusslat och lyssnat på ljudbok för att varva ner. Barnen var trötta idag när de kom hem så Elliot hade en sånt där mental breakdown att jag letade upp mina öronproppar igen. De hade jag ganska ofta när han va yngre och skrek som en vetvilling. Han somnade iallafall som en stock efter sitt utbrott (utan att ha borstat tänderna! Som Martin påpekade!) men han fick sova! Efter barnen somnat pusslade jag klart mitt pussel. Det var ett sånt där wasgij och vill ni inte veta lösningen får ni scrolla förbi sista bilden! Nu ska jag iallafall sova och ladda inför en ny jobbdag imorgon!

Max läser i sin djurbok innan läggning!

Såhär var före bilden. Och så ska man pussla vad som händer här näst!

Såhär blev slutresultatet!

Av Helena Häll - 23 januari 2023 22:21

En gång om året åker jag till hudmottagningen på sjukhuset och får en botoxoperation! Inte så att jag fyller ut något utan jag täpper snarare igen! Jag täpper igen mina svettporer i händerna och under armarna för jag inte ska svettas så mycket. Jag är en sjukt varm person ska ni veta! Jag går till exempel barfota inomhus året om. Eller ja inte på jobbet, då försöker ja ha strumpor för de mesta! Men åter till den årliga operationen, idag testade de att bara kyla ner mina händer som bedövning istället för att lägga blockad (dvs bedöva mina händer så jag inget kan göra) så helt plötsligt kunde jag använda mina händer själv direkt efter operationen! Tjoho!! Det enda just nu är att jag är lite öm i handflatorna men det släpper om några dagar! Annars idag har jag promenat, läst, pusslat och lyssnat klart på min ljudbok! Överraskade bra och började genast lyssna på del 2 om Rodins auktionshus! Nu blir det sängen! Godnatt!

Här ser ni några av de mängder med sticksår jag fått i händerna!

Andra sidan Jönköping försvann under min promenad idag!

Lunchsmörgåsarna!

Elliot la sig i Max knä idag och Max klappade honom på huvudet!! Nawwww!!

Av Helena Häll - 21 januari 2023 23:24

Idag på förmiddagen gick vi vår promenad med vagnen och åkte hiss! Barnens favorit! Sen att det tar 100år innan vi kommer iväg för Max får massa utbrott och har massa ocd och tvångstankar på att saker ska bli rätt, ja det är en annan femma! Men iväg kom vi och hiss åkte vi, och på vägen hemåt så kom vi på att det var torgdag! Tjoho, lite vaniljmuffins kom med hem till barnens stora glädje. Elliot höll dem hela vägen hem och var med stolthet in påsen! Sen åt vi lunch och medan Martin var och handlade så kollade jag och barnen på en långfilm (Paw Patrol givetvis!) innan vi gick ut igen. Denna gången gick Martin iväg med barnen och jag fick gå min promenad (och lyssna klart på min ljudbok!). Sedan hämtade vi mat från zamboosak, en av de libanesiska restaurangerna vi har i stan! Elliot ville promt äta sin kyckling kvar på spettet och doppade hela spettet i vitlökscremen (och den är stark!) han äter den utan problem ungen. Inte ens jag kan äta den för min mage och Max tycker den är för stark! Men Elliot var nöjd! När barnen somnat pusslade jag vidare på mitt inte så roliga pussel! Eller jo motivet är fint men kvaliten på pusslet är värdelös! Men nu är jag nästan klar! (Pust och stön!) det är nog tack vare att jag hittade en ny ljudbok att lyssna på (som jag fastnade i direkt!) Den svarta dolken av Veronica Sjöstrand, första delen i serien om Rodins auktionshus!

#pussel #bokmål #densvartadolken #veronicasjöstrand #promenad #torget #småbarnsföräldrar #pseudotvillingar #libanesiskmat

Elliot bär muffinspåsen!

Dippa hela spettet!

Sen slicka av all god sås!

Snart klar!!

Av Helena Häll - 20 januari 2023 23:22

Idag skulle min lilla mormor fyllt 98! Nu dog hon för tre år sen. Eller typ bara nästan två (hon dog i december 2020). Och hennes syster dog knappa veckan efter henne och hon var över 100! Hon är nog det ända jag har i hela min släktforskning som blev över 100 år gammal! Det är respekt! Jag har ju testat att köpa ett sånt där DNA-test på Ancestry och nu väntar jag på att det ska börja analyseras. Så kan jag se om jag kan få några nya oväntade släktmatchningar eller flera släktingar som blev över 100! Annars idag har dagen varit sådär ska erkännas, det var bättre nu på kvällen då jag fick lite flyt på mitt nya pussel. (Har dock glömt att ta kort på det än!) men ångrar lite att jag valde det, för bitarna bara trillar isär från varandra och knappt sitter ihop. Men det är väl bara att bita i det sura äpplet och pussla färdigt för att sen välja ett av ett annat märke! Nu ska jag sova! Godnatt!

Här är jag och mormor!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards