Alla inlägg under november 2015

Av Helena Häll - 30 november 2015 22:11

Kan inte förstå att helgen känns som en fis i rymden varenda gång! Nu är jag ifs vart jätterisig i helgen så det känns knappt som jag vart ledig pga det heller. Men idag har jag vart på jobbet som vanligt och insåg att jag var inte den enda snoriga på stället! Hoppas jag inte dra på mig ännu mer skit nu bara. Men peppar peppar ta i trä, imon är det 1 dec och ynka en månad kvar på det här året, 2015. Och tänker jag efter är det nog bara fyra måndagar kvar på det här året.. Och jag ska jobba tre av dom! Bah! Tre veckor kvar är det till helgen då allt blir lugnet före jul, sen jobbar jag på måndagen den 21 och sen har jag semester! Hurra vad jag längtar men i 21 dagar ska vi först fira in december och fira av 2015.

#2015 #december #slutspurt #måndag #intelångtkvarnu

Av Helena Häll - 29 november 2015 20:51

Tror ni julkänslan har kommit tillbaka? Eh, nä! Det är plusgrader och ösregn! Men jag har minsann julpyntat här hemma idag, har julpyntat i min Ernst ljusstake. Köpt en lite gran och satt upp ljusslingan på balkongen. Har även köpt ljusslingor och pyntat resten av hemmet med. Har också hämtat två kartonger på vinden med julsaker! Och det viktigaste av allt, jag har köpt mig en ny gran! Woohooo!! Jag ska snart sätta upp den, men kände att jag fick nog vänta till efter tisdag då första december inträder! Annars har jag myst i min soffa här ikväll med att se de sista avsnitten av modus. Nu har jag bara ett avsnitt kvar, satan va bra den serien är! I just love it! Så nu sista avsnittet och julmys med min extremt snoriga näsa! (Är dödsförkyld deluxe!!)

#förstaadvent #jul #julpynt #ljusslinga #förkyld #modus #spänning #söndag

Av Helena Häll - 27 november 2015 23:51

Som nu vet på fredagar så quizar jag allt som oftast på fredagar (med vissa undantag) och nej, vi vinner inte alltid! (Bara ibland) men idag, idag klev vi upp tillbaks på tronen efter flera veckors andra och ev tredjeplatser (lite oklart de gånger jag inte vart med) men yes, yes, yes! Vi tog segern tillbaka, trots vi hade två 50/50-frågor stolpe ut!! Och nästa ska jag inte va med och missar chanserna till ett bokat bord, men vad gör det det när kvällen har innehållit mycket skratt och tillfört lycka i livet! Ny energi är inboostad, godnatt!

#quiz #karlssons #glädje #vinst #serienledervi #jönköping

Av Helena Häll - 25 november 2015 21:07

Jag är helt slutkörd, helt väck! Hjärnan går på högvarv på jobbet, jag har ont i huvudet och i ögonen igen. Krafterna är slut nu. Och jag har dessutom skrivit en lista på allt som behöver göras! Och allt som ska lämnas in och så ska man ha möten, sen ska man ha all energi i världen! Jag blir matt av bara tanken, godnatt!

#matt #trött #sliten #godnatt

Av Helena Häll - 24 november 2015 21:39

Imorse när jag vaknade var den borta, julkänslan! Gårdagskvällens snö hade nästan smält bort och kvar var bara slask och jävelskap. Allt var bara blöt och under skorna sa det klafs, klafs istället för knarr, knarr.. Julkänslan som satt som en smäck igår var bortblåst! Vinden ven och kylen trängde sig in innanför skinnet på än! Usch och fy vad kallt det är! Imon får jag lön (yes!) funderar på att ge mig ut på jakt och köpa mig en julkänsla istället!

#jul #julkänsla #snö #slask #jagvillhamerjul

Av Helena Häll - 23 november 2015 21:22

Jag blev så till mig av att det toksnöade här! Flög upp på vinden, hämtade min vinterjacka (som förövrigt inte håller en vinter till) men tog mig den och hoppade i gympaskorna och for ut i snön!! Det föll helt underbart mycket snö, jag blev faktiskt lycklig trots att jag är en sommartjej rakt igenom! Jag nöjt i 10min av min promenad tills det slutade snöa och det magiska var slut. Istället insåg jag hur helveteskallt det var ute! Både halsduken och håret hade frusit och näsan kände jag inte längre!! Men vad gör det när jag fick den där magiska stunden med vräkande snö över mig! När jag kom hem satte jag mig i soffan och njöt av en kopp glögg!! Ja nu skulle jag hållt mig tills imon, men det gick inte! Snön är ju äntligen här, dvs NU ÄR DET JUL IGEN!

#jul #snö #magiskt #kallt #julkänsla #glögg #juligen #jönköping

Av Helena Häll - 23 november 2015 19:48

Ja det jag lärde mig idag vet i tusan om jag någonsin kommer ha nytta av (men man ska aldrig säga aldrig!) Jag satt och googlade på vad som hänt på dagens datum, dvs den 23 nov! (Ja, jag råkade göra det bara för jag väntade på att nagellacket skulle torka på naglarna   ) Men fann att jag har lärt mig en del om Roald Dahl idag! Bara av att goggla på den 23 nov. Det var nämligen så att stackars Roald Dahl dog visst denna dagen 1990. (första lärdommen) Jag visste ju inte ens att karl var död (andra lärdomen). Jag började genast tänka på hans underbart bra böcker och läste vidare och inser att Roald är engelskman, blev lite besviken då jag ALLTID trott att man var norrman, men det visar sig att han är född i england och är uppvuxen där, han har bara föräldrar av norsk nationalitet.. (tredje lärdomen).

Jag minns iallafall tre fantastiska böcker, vilket en av dom jag senast läste iår för barnen på mitt gamla jobb, kalle och chokladfabriken! Sen har jag även läst häxorna och matilda. Och det slog mig att hans böcker är ju helknasiga och mystiska och väldigt väldigt speciella. Hur kommer man ens på allt? Härlig fanatsi måste han verkligen haft det är ett som är säkert!


     



Annars idag har jag jobbat igen efter helgens semester. Efter jobbet har jag gått runt munksjön.. (fy fan vad kallt det är) Jag fryser fortfarande om rumpan si såhär tre timmar senare! Sen handlade jag, lagade mat och målat naglarna ljusrosa. Sen har jag funderat lite över när det är okej att sätta upp julbelysning, leta efter en ny julgran och börja dricka glögg.. (julmusiken började jag med redan i oktober) Men sen insåg jag till min förtjusning att imon är det bara en ynka månad kvar, då är det helt legitimt att börja fira in julen!! Äntligen!!    Nu har jag även insett att det faktsikt snöar här i Jönköping! Så mysigt, nu kör vi bara jul jul jul jul jul jul!!!


#23nov #november #lärdomar #RoaldDahl #WillyWonka #Kalleochchokladfabriken #Häxorna #Matilda #träning #snartjul #julsugen #snö #snöar #Jönköping



Av Helena Häll - 22 november 2015 20:18

Nu har det varit tyst några dagar här på bloggen. Förklaringen är att jag har haft SEMESTER!! Så himla gött att komma iväg lite, iblnad undrar jag varför man inte gör det oftare! Vår resa tog oss till Warzawa, polens huvudstad! Jag har aldrig varken varit i Polen eller warzawa heller givetvis. Men nu har jag det och som en helg vi har haft! JAg har skrattat så fantastiskt mycket denna helg, åt allt och lite till. Typ hundarna i byxorna och deverse fraser som Hallå, hallÅ.. Ja ni hör ju, it makes no seans! Men roligt har vi haft! Hotellet vi bodde på var himla trevligt och centralt och vi kom lindrigt undan med både flyg, hotell och buss från och till landvetter. Så varför reser man inte oftare när man max får ge 1300kr för allt det!!


Men det vår tjejweekend bestod av var; buss från jönköping till landvetetter, sen flygresa ner på fedag. Vi tog taxi direkt till hotellet och gick och åt lunch och fönstershoppade lite innan vi gick och checkade in. Jag och Sandra och Ida utforskade fitnessvåningen längst ner i hotellet, med andra ord, vi badade i bubbelpoolen och njöt deluxe. Sedan var det dags för iordninggörande, vin i hotellets egna vinbar, för sedan gå ut på stan och dricka drinkar och bubbel. Middagens intogs på en polsk restaurang i fyra våningar (vi åt givetvis bara på en av de fyra vån!) sedan gick vi och tog ett kaffestop, sen ett stop på en shotsbar (wow!) varför har vi inga sånna hemma? Det var världens minsta kryp in med ett syfte, gå in och shota!! passar mig perfekt ju, bör nog starta en i mitt egna kök om inte annat. Efter besöket på shotsbaren så satte vi oss i en hotellbar och drack lite (mer) drinkar..

Morgonen efter (lördag) samlades vi för en gemensam frukost och efter frukosten gick jag, ida, erica och sandra ut för att shoppa i gallerian som vi bodde granne med. Var så nära så vi lämde jackorna på hotellet, tog handväskorna och gick, sen jävlar provades kläder till bredden, längden och ut och in.. Men inne på HM hittade vi lite julinspirerade kläder och fick ett anfall av att vi måste ta ett julkort ihop! Och sagt och gjort vi samlade ihop kläder för ett perfekt julkort och tryckte in oss alla fyra i samma omklädningsrum och klädde ut oss till följande; Sandra var julgran, Ida var julgranskula, Erica pepparkaksgumma och jag var en ren.. Jo men skrattade det gjorde vi kan ja lova! lagom till lunch anslöt sig även anna och linda och vi åt lunch på en italiensk restaurang i gallerian. Efter lunchen delade vi upp oss lite så jag, ida och linda gick och shoppade lite till, och sen gick jag och Ida och anna (och sen även sandra) och badade bubbelpool idag igen! Välbehövligt efter en dag i ett shoppingcenter. På kvällen var det iodrninggörande igen och drickade av bubbel på hotellrummet innan vi gick bort till mariott för att dricka drinkar (idag igen), ett sjukligt högt hotell i centrala warzawa, för de har happy hour i sin bar, sin bar som ligger på VÅN40!!! shit vilken utsikt, mycket häfftigt och vilka goda drinkar de gjorde!  Efter drinkarna gick vi till en georgiansk restaurang och beställde in massa rätter och delade på och åt tills vi höll på att spricka alla sex av oss! Efter middagen var klockan tio och jag, ida och erica bestämde oss för att testa nattklubben som ligger under kulturpalatset mitt i stan.. Vilken nattklubb, fint på insidan med en jättefontän mitt på dansgolvet! men vilket folk det var där, jag var helt facinerad! Jag är nog så van hur det är hemma och så var det inte där! Men en mycket rolig upplevelse var det och höjdpunken måste ha varit när vi dansar och helt plösligt spelas Måns Zelmerlöv med heros.. Jag blev smått galen, lite manisk, nördig och hes på kuppen.   (ni som vet sen innan är att samma sak hände när vi var i tallin för några år sedan, fast då med euforia..) Jag står på ett dansgolv i en europeisk huvudstad och jag får min svenska eurovision!! Vad fan är oddsen att det ska hända, inte bara en gång utan två gånger i två olika städer och att just jag är där när de spelas?? sjukt häfftigt var det. men även denna kvällen led mot sitt slut och söndagen spenderads med en tidig frukost, taxi till flygplatsen, flygresan hem (då jag blev lite bundis med den manliga flygvärden) Han tycker jag var så glad att jag (direktöversatt) skulle infektera han med lite glädje! Hahaha.. Sen höll han ögonen på mig att jag var glad hela flygresan hem      


Jag ska väl försöka lägga ut lite bilder nu när i korthet berättat min fantastiska helg med mina underbara vänner! (även om det var synd att emma inte kunde följa med, annars var vi hela middagsgänget!)


#polen #warzawa #tjejweekend #middagsgänget #Månszelmerlöv #Heros #semester #vadäroddsen #lycklig #resa #julkort #skrattanfall


         

Familjefoto   

       

Årets julkort!     

     

Bästa (och mesta) maten jag ätit på länge! Georgisk mat var himmelriket!

   

Dansgolvet med fontänen, där senare måns Zelmerlövs heros fick sig en ny variant ala oss!


 

Hemfärd!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards