Direktlänk till inlägg 22 november 2015

Tjejweekend!

Av Helena Häll - 22 november 2015 20:18

Nu har det varit tyst några dagar här på bloggen. Förklaringen är att jag har haft SEMESTER!! Så himla gött att komma iväg lite, iblnad undrar jag varför man inte gör det oftare! Vår resa tog oss till Warzawa, polens huvudstad! Jag har aldrig varken varit i Polen eller warzawa heller givetvis. Men nu har jag det och som en helg vi har haft! JAg har skrattat så fantastiskt mycket denna helg, åt allt och lite till. Typ hundarna i byxorna och deverse fraser som Hallå, hallÅ.. Ja ni hör ju, it makes no seans! Men roligt har vi haft! Hotellet vi bodde på var himla trevligt och centralt och vi kom lindrigt undan med både flyg, hotell och buss från och till landvetter. Så varför reser man inte oftare när man max får ge 1300kr för allt det!!

Men det vår tjejweekend bestod av var; buss från jönköping till landvetetter, sen flygresa ner på fedag. Vi tog taxi direkt till hotellet och gick och åt lunch och fönstershoppade lite innan vi gick och checkade in. Jag och Sandra och Ida utforskade fitnessvåningen längst ner i hotellet, med andra ord, vi badade i bubbelpoolen och njöt deluxe. Sedan var det dags för iordninggörande, vin i hotellets egna vinbar, för sedan gå ut på stan och dricka drinkar och bubbel. Middagens intogs på en polsk restaurang i fyra våningar (vi åt givetvis bara på en av de fyra vån!) sedan gick vi och tog ett kaffestop, sen ett stop på en shotsbar (wow!) varför har vi inga sånna hemma? Det var världens minsta kryp in med ett syfte, gå in och shota!! passar mig perfekt ju, bör nog starta en i mitt egna kök om inte annat. Efter besöket på shotsbaren så satte vi oss i en hotellbar och drack lite (mer) drinkar..

Morgonen efter (lördag) samlades vi för en gemensam frukost och efter frukosten gick jag, ida, erica och sandra ut för att shoppa i gallerian som vi bodde granne med. Var så nära så vi lämde jackorna på hotellet, tog handväskorna och gick, sen jävlar provades kläder till bredden, längden och ut och in.. Men inne på HM hittade vi lite julinspirerade kläder och fick ett anfall av att vi måste ta ett julkort ihop! Och sagt och gjort vi samlade ihop kläder för ett perfekt julkort och tryckte in oss alla fyra i samma omklädningsrum och klädde ut oss till följande; Sandra var julgran, Ida var julgranskula, Erica pepparkaksgumma och jag var en ren.. Jo men skrattade det gjorde vi kan ja lova! lagom till lunch anslöt sig även anna och linda och vi åt lunch på en italiensk restaurang i gallerian. Efter lunchen delade vi upp oss lite så jag, ida och linda gick och shoppade lite till, och sen gick jag och Ida och anna (och sen även sandra) och badade bubbelpool idag igen! Välbehövligt efter en dag i ett shoppingcenter. På kvällen var det iodrninggörande igen och drickade av bubbel på hotellrummet innan vi gick bort till mariott för att dricka drinkar (idag igen), ett sjukligt högt hotell i centrala warzawa, för de har happy hour i sin bar, sin bar som ligger på VÅN40!!! shit vilken utsikt, mycket häfftigt och vilka goda drinkar de gjorde!  Efter drinkarna gick vi till en georgiansk restaurang och beställde in massa rätter och delade på och åt tills vi höll på att spricka alla sex av oss! Efter middagen var klockan tio och jag, ida och erica bestämde oss för att testa nattklubben som ligger under kulturpalatset mitt i stan.. Vilken nattklubb, fint på insidan med en jättefontän mitt på dansgolvet! men vilket folk det var där, jag var helt facinerad! Jag är nog så van hur det är hemma och så var det inte där! Men en mycket rolig upplevelse var det och höjdpunken måste ha varit när vi dansar och helt plösligt spelas Måns Zelmerlöv med heros.. Jag blev smått galen, lite manisk, nördig och hes på kuppen.   (ni som vet sen innan är att samma sak hände när vi var i tallin för några år sedan, fast då med euforia..) Jag står på ett dansgolv i en europeisk huvudstad och jag får min svenska eurovision!! Vad fan är oddsen att det ska hända, inte bara en gång utan två gånger i två olika städer och att just jag är där när de spelas?? sjukt häfftigt var det. men även denna kvällen led mot sitt slut och söndagen spenderads med en tidig frukost, taxi till flygplatsen, flygresan hem (då jag blev lite bundis med den manliga flygvärden) Han tycker jag var så glad att jag (direktöversatt) skulle infektera han med lite glädje! Hahaha.. Sen höll han ögonen på mig att jag var glad hela flygresan hem

Jag ska väl försöka lägga ut lite bilder nu när i korthet berättat min fantastiska helg med mina underbara vänner! (även om det var synd att emma inte kunde följa med, annars var vi hela middagsgänget!)

#polen #warzawa #tjejweekend #middagsgänget #Månszelmerlöv #Heros #semester #vadäroddsen #lycklig #resa #julkort #skrattanfall

Familjefoto

Årets julkort!

Bästa (och mesta) maten jag ätit på länge! Georgisk mat var himmelriket!

Dansgolvet med fontänen, där senare måns Zelmerlövs heros fick sig en ny variant ala oss!