Direktlänk till inlägg 23 november 2015

Varje dag lär man sig något nytt!

Av Helena Häll - 23 november 2015 19:48

Ja det jag lärde mig idag vet i tusan om jag någonsin kommer ha nytta av (men man ska aldrig säga aldrig!) Jag satt och googlade på vad som hänt på dagens datum, dvs den 23 nov! (Ja, jag råkade göra det bara för jag väntade på att nagellacket skulle torka på naglarna   ) Men fann att jag har lärt mig en del om Roald Dahl idag! Bara av att goggla på den 23 nov. Det var nämligen så att stackars Roald Dahl dog visst denna dagen 1990. (första lärdommen) Jag visste ju inte ens att karl var död (andra lärdomen). Jag började genast tänka på hans underbart bra böcker och läste vidare och inser att Roald är engelskman, blev lite besviken då jag ALLTID trott att man var norrman, men det visar sig att han är född i england och är uppvuxen där, han har bara föräldrar av norsk nationalitet.. (tredje lärdomen).

Jag minns iallafall tre fantastiska böcker, vilket en av dom jag senast läste iår för barnen på mitt gamla jobb, kalle och chokladfabriken! Sen har jag även läst häxorna och matilda. Och det slog mig att hans böcker är ju helknasiga och mystiska och väldigt väldigt speciella. Hur kommer man ens på allt? Härlig fanatsi måste han verkligen haft det är ett som är säkert!


     



Annars idag har jag jobbat igen efter helgens semester. Efter jobbet har jag gått runt munksjön.. (fy fan vad kallt det är) Jag fryser fortfarande om rumpan si såhär tre timmar senare! Sen handlade jag, lagade mat och målat naglarna ljusrosa. Sen har jag funderat lite över när det är okej att sätta upp julbelysning, leta efter en ny julgran och börja dricka glögg.. (julmusiken började jag med redan i oktober) Men sen insåg jag till min förtjusning att imon är det bara en ynka månad kvar, då är det helt legitimt att börja fira in julen!! Äntligen!!    Nu har jag även insett att det faktsikt snöar här i Jönköping! Så mysigt, nu kör vi bara jul jul jul jul jul jul!!!


#23nov #november #lärdomar #RoaldDahl #WillyWonka #Kalleochchokladfabriken #Häxorna #Matilda #träning #snartjul #julsugen #snö #snöar #Jönköping



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Lördag 20 april 00:04

Jag skrev egentligen ett inlägg i onsdag, om min fiskgratäng, det försvann. Och igår somnade jag tidigt! Men nu är jag vaken och vi kom alldeles nyss hem från AW-quiz på glädje och födelsedagsfirande av Ole (Martins pappa!). Anledning till att vi qui...

Av Helena Häll - Tisdag 16 april 21:35


Idag var jag på quiz på biblioteket med Mirre, hennes man Peter och två till. Det har vi gjort tidigare också. Litteraturquiz med ett tema, idag var det filmtema! Det var roligt, men som vanligt varje gång vi är på quiz på biblioteket så förlorade vi...

Av Helena Häll - Söndag 14 april 20:24

Idag fyllde barnens kusin år! Så på eftermiddagen var vi bjudna på kalas hemma hos Martins syster med familj! Men innan det, på förmiddagen var jag först en snabbis på asecs och köpte sista presenten till Erik! (Kan dock ha glömt att de öppnar 11 på ...

Av Helena Häll - Lördag 13 april 22:28

Idag känns det som det har varit en lång dag! Vi har varit ute och lekt, tittat på två och halv film, lekt med Lego och städat och sen när barnen somnat har jag pusslat och duschat. Ja det var den dagen! Elliot som hade feber när han kom hem igår har...

Av Helena Häll - Fredag 12 april 21:36


Efter en stimmig vecka på jobbet med mycket personalbortfall, inklusive mig själv i onsdags så var det väldigt skönt med helg! Hade sett fram emot en quizkväll (som vanligt!) iom att det inte är något quiz nästa vecka. Men nä, när vi kom hem från för...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards