Alla inlägg den 12 november 2015

Av Helena Häll - 12 november 2015 20:33

Imon är det dags igen, fredag!! och då gäller följande på jobbet; fredagskaka! Den som är så helig på många ställen och så efterlängtad många gånger. Och imon är det, guess, jo min tur! Första gången på mitt nya jobb jag ska baka. Tur att jag baka bättre än jag städar! För det ser nu ut som tredje världeskriget i mitt lilla kök.. suck.. jag blir matt bara jag tänker på det! Så kontentan när kakan blev klar, satte jag mig framför datorn istället och tänkte att städa kan jag göra i helgen.. Tills det slog mig att jag jobbar visst på lördag med! Hahaha..

Men nu är den iallafall gjord, fredagskakan. kladdkaka med chokladöverdrag! Farlig god, dock krävde den en tur till affären efter jobbet och jag tog visst turen runt munksjön på väg till affären. Himla skönt med en 5km tur innan affären, tur ifs att man inte alltid har så långt och alltid måste gå. (ja jag sitter och tänker på barnen i bullerbyn om när de skulle gå och köpa falukorv av de finaste slag!).

Nu har även klockan passerat 20:30 och därmed är skämsgränsen överskriden och jag får gå och lägga mig utan skupler! Måste nog bara iför diska ett mount everest berg så kanske jag får sova runt tre tiden inatt   


#baka #torsdag #baktorsdag #fredagskaka #kladdkaka #diska

 

Delar av ingredienserna.. Ja inte stearinljusen då..   


   

Morgondagens mums mums!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards