Alla inlägg under december 2015

Av Helena Häll - 28 december 2015 23:43

Idag har det varit sol, och jag låg och tänkte på Tomas ledins låt i solstolen innan. Inte ett moln, så långt ögat kan nå, inte en droppe regn på flera dar.. (Där sket det sig direkt..) det regnade ju här på Teneriffa igår. Men idag har det varit sol och det är varit en härlig sista dag här på hotellet! Vid poolen innan hade de presentation av all personal och även städerskorna var med och dansade klubbdansen! Så roligt när alla är med och bjuder till! Ikväll har det även varit en superrolig show där det var två engelsmän sjöng, drog skämt och fick oss att skratta hysteriskt! Så nu blir det till att lägga sig med ett leende på läpparna trots att vi åker hem till snön imorgon..

#semester #teneriffa #oasisgranresort #sistadagen #sol

Hotellet bjöd på champagne! #skål

Hittade en sötnöts katt som ser ut som min älskade fd sambo Bosse!! Så skygg men finaste var han! Fick faktiskt mata han med skinka sen när han vaknat! <3

Sen kommer det lite mer bilder från igår när brorsan fyllde år och hotellet hade gjort en fin tårtkaka till han!

Av Helena Häll - 27 december 2015 19:26

Idag firar vi lillebrors födelsedag här på Teneriffa och dagen började till alla besvikelse med regn! Men den avslutades med solsken och flera bad i poolen! Annars har vi mest slappat i våra solstolar, tagit det lugnt och njutit av att ha semester!

Lillebror förövrigt då, han fyller 17, när i helvete lyckades tiden gå så fort? Det var ju nyss han var liten och nu är han längst i familjen och bara ett ynka år från att bli 18 bast! Det skulle i praktiken kunna hända att jag träffar han ute sen! Bah! Jösses ja! Men det är ju iallafall ett år kvar till dess!

#17 #födelsedag #semester #teneriffa #lillebror

Dagen började med regn....

Sen avslutades dagen med sol!!!

Av Helena Häll - 26 december 2015 19:56

Nu har vi haft några dagar med lite sämre väder, och då menar inte så som hemma. Utan vi har fortfarande haft bättre väder än en svensk sommar. Vi har haft 20 grader men blåsigt! Väldigt blåsigt, det är visst någon sandstorm som blåser in över Teneriffa och gör livet surt för alla som försöker sola i godan ro i sin solstol! Men nu har det lugnat ner sig och vi hoppas på sol utan blåst imorgon. Igår var vi förövrigt på galamiddag på hotellet eftersom de firade julen igår och inte i förrgår som oss svenskar. Så nu ska gå och äta middag strax igen, vi gör inget annat än äter, solar, dricker och läser bok! Men det är visst det som kallas semester!
#semester #teneriffa #juldagen #annandagjul #sandstorm

Av Helena Häll - 24 december 2015 18:24

Ni som läste gårdagens inlägg inser ju att jag är utomlands. För första gången i mitt liv är jag utanför Jönköpings stadsgränser och firar julafton. Vi har alltid, alltid firat julafton hos faster och farbror detta tills min faster tragiskt gick bort i cancer. Sen dess har vi firat hos min kusin som i sin tur bor i farmor och farfars gamla hus. Så det som just d säger "det finns inte plats för nån variation". Men iår slog vi på stort! Vi åkte till Teneriffa! Och dan innan vi kommer hem åker min kusin, hennes barn och farbror till Indien. Vi har valt en resande jul! Och jag känner att det gör mig faktiskt inget. Släkten är trevlig och se vilken tid som helst på året. Julafton är egentligen bara en dag som alla andra. (Och missförstå mig inte, jag älskar verkligen julen!) tycker det är jättemysigt och trevligt! Men det här med att vara i solen och ha en bit över 25 plusgrader, molnfri himmel och njuta av en god drink och en bra bok! Det är fantastiskt! Det jag kan känna att jag ev kan sakna det är att inte få se Kalle ankas jul på tv. Och det går ju att överleva utan det också. Så nä, här går det fantastiskt bra att fira julafton också!

#jul #julafton #semester #teneriffa #firajulutomlands

[Bild]

Av Helena Häll - 23 december 2015 19:40

Här njuter vi av vår första hela dag på en mycket soligt Teneriffa! Det är en ca 25-30 här och vi njuter till max! Igår till middagen när vi satt på vår middag i restaurangen på vårt hotell så tyckte jag verkligen jag såg komikern Mårten Andersson där. Så jag sa det till resten av familjen att jag tyckte det var så fasligt likt men inte fasen kan han vara här, just här på Teneriffa, vad är oddsen för det egentligen? Jag tänkte jag måste fått hybris! (Haha! För er som fattar skämtet!) Men idag fick jag se (eftersom jag följer honom på Facebook) att han hade lagt till ett foto att han var på golfbanan, and guess were?!?! På Teneriffa!!! What?! Helt jävla galen kan jag ju inte vara! Mycket möjligt att det kanske inte va han iallafall, men va fan han är ju här, oddsen finns ju! En snygg karl brukar jag faktiskt känna igen!

#mårtenandersson #hybris #teneriffa #sol #semester

Av Helena Häll - 22 december 2015 08:08

Nu sitter vi på Landvetter och väntar på flyget till Teneriffa som avgår om en timme ungefär. Så boarding är om 30min sen far vi till värmen (får vi hoppas iaf) och gottar oss över jul!

#semester #jullov #teneriffa #nuåkervi

Av Helena Häll - 21 december 2015 21:47

Idag har jag äntligen gått på julledighet! Hösten har varit lång och det har varit ganska tufft men väldigt väldigt roligt att få vara med och starta en förskola från grunden! Men jag slutade sista dan med att jobba 6.15-13,45 sen åkte jag hem parkerade på ett förhoppningsvis bra ställe för lille bilen att stå och vänta på mig när jag åker på semester! Woho!

Började iallafall min ledighet med att gå till min frisör Matilda! Jag färgade botten en mörkare brun och längderna lite (läs ganska mycket) röda! Woohoo! Äntligen är jag readhead igen, jag älskar verkligen mitt lång hår och min röda färg! Idag klipps jag cirka 5cm av det men känns ändå som det kan bli lite längd på det. Jag sparar för fullt för att få längre! Men men efter frisören gick jag hem och packade, fasiken det känns som jag glömt något. Men kan inte komma på vad det är.. Det mesta går ju ifs att köpa om man glömmer det! Nu peppar vi för julledigheten, en vecka på Teneriffa!

#readhead #rödhårig #nyklippt #julledig #semester #packa #resa

Before my haircut!

After my haircut!

Av Helena Häll - 20 december 2015 22:55

Idag vaknade jag 07,20 klarvaken! Jaha, men grattis då! Var ju bara gå upp och vid halv nio hade jag redan ätit frukost (som var nyttig) sen tvättade jag och dammsög min lägenhet (nyttigt) sen gick jag en powerwalk runt munksjön på 5km (mycket nyttigt) eftersom jag knappt rört mig alls det sista för all förkylningen och tröttheten! Sen åt jag sallad (nyttigt!) sen har jag väl nästan börjat packa.. Jag har nog mest gått runt och nynnat 90-tals klassiker de sista (men har hört att även de är nyttigt!) men nu inser jag att jag nog borde sova eftersom jag börjar halv sju imon bitti! Och sova är visst också ganska nyttigt!

#söndag #nyttig

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards