Alla inlägg den 8 december 2015

Av Helena Häll - 8 december 2015 21:17

Idag var det äntligen dags för den årliga julmiddagen med tjejgänget! Jag är så glad att jag har dom och för en gång skull var vi ALLIHOPA! Det hände ju inte ens när vi var i Warszawa! Men alla sju tjejerna var på plats plus två minivarianter av tjejerna med, bebisarna Elsa och Tuva! Vi hade anordnat knytkalas med så mycket mat att jag på riktigt är orolig att spricka! Det var prinskorvar, köttbullar, Janssons, sill, olika bröd, rödbetssallad, ägg, grönkålspaj, julkort, skinka, senap, ost, smör, m.m detta vara själva huvudrätten och till efterrätt dukades det upp bland annat, pepparkakspanacotta, risalamalta, ostkaka, grädde, sylt, glögg, smält brieost!! Och jag har säkert glömt hälften av denna middagen. Men jag har svårt att förstå hur vi lyckades få ihop så mycket mat på att 7 personer har knytkalas! Men ingen kan ju inte anklaga mig för att inte vara mätt! Fy fasiken alltså, mår nästan lite illa då mitt hår dessutom stinker av stekos!! Men nu när jag ligger utslagen i soffan är jag glad att jag valde papptallrikar och platsglas, vi tryckte ner allt i en påse och slängde och vips så var disken minimerad till lite bestick (läs, ungefär alla jag äger kändes det som.. Haha) men eftersom det bara var lite disk och allt redan är avsköljt kan jag ta det Imon och faktiskt gå och lägga mig, min mätta mage och mina trötta ögon!

#julmiddag #julmat #mätt #tjejgänget #snartsprängsjag #lycklig

Notera även bebisen bakom Ida som väluppfostrad vet när man ska titta i kameran!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards