Alla inlägg under april 2017

Av Helena Häll - 30 april 2017 12:47

Idag kom dagen! Jag är klar! Jag är klar med mina 2000 bitar!! Pusslet är färdigt! Kanske inte för att jag fällt varken blod, svett eller tårar är jag dock nu så nöjd att det sistnämnda kommer säkert av glädje nu när det är klart! (Och jag hann i tid, med över ett dygns marginal!) nu ska jag njuta en stund av att titta på mitt fina mästerverk som jag arbetar med sen förra tisdagen! (Och då va jag dessutom bortrest över helgen) tänk den dag jag får för mig att anta ett ännu större pussel.. det får nig blir när jag är gammal nog att köpa ett hus med ett eget pusselrum! Haha!

#pussel #nörd #2000bitar #färdig #stoltsomentupp #dolmiterna #italien #bergsby

Jag har förövrigt även nu läst ut Anne Franks dagbok och mycket riktigt, den var inte lika feelgoodig som Bridgets dagbok! (Se Patriks missuppfattning för typ två veckor sen!) Men den var bra, gripande när man tänker efter vilket ödet som drabbar en del människor! För att inte blomma ut mer i den frågan ska jag nu gå och sätta mig och njuta av mitt färdigpusslade pussel igen!
Tjipp hej!

#annefrank #annefranksdagbok #feelgoodbok #bridgetjones

Av Helena Häll - 29 april 2017 14:04

På över ett år är jag nu utan mina älskade akrylnaglar! (Buhuuu) jag saknar dom redan! Men istället för att göra nya naglar idag, tog jag bort dom inför stundande operation! Kvar blev mina egna tunna spörda stackars naglar som garanterat har gått av tills om en vecka! Men jag kan ju faktiskt fuska lite och dra på lite nagellack, iallafall fram tills på torsdag, då börjar den stora saneringsdagen!

#akrylnaglar #operation

Before! Inte de vackraste iom att jag skulle gjort om dom egentligen nu!

Mina egna naglar ser dagens ljus på över ett år! De kommer de bara få njuta av tills efter op, sen ska jag banne mig göra nya!

Av Helena Häll - 28 april 2017 08:03

Jag kom på nu på morgonen när jag läste att jag helt glömt att berätta om mina nya bokfynd! Dvs det som va i paketet från bokklubben och vad jag köpte på Ullared!! Jag utökade min samling med sex nya böcker till! Woho! Nu har jag att läsa, ska bara läsa ut dom två jag har från biblioteket med! Ops.. haha!

#boknörd #boktips #bokfynd #bonniersbokklubb #biblioteket

Först och främst (givetvis!) har jag läst de andra nio går det inte bara hoppa över bok nr10 i Camilla Läckbergs serie om fjällbacka! Den kom i paketet från bokklubben och den ligger högt upp i listan av böcker som ska läsas snarast!

#camillaläckberg #häxan

Köpte denna i paketpris tillsammans med läckbergs bok från bokklubben. Den verkade mycket spännande och en bok helt i min smak, dvs en deckare! Haha!

#susannejansson #offermossen

Även den här kommer från bokklubben, då man fick köpa den för en jättebillig peng för att man köpte det ovanstående paketpriset för de två andra. Har inget läst av makarna Börjlind innan men däremot har jag sett ett antal Beck-filmer där manuset är skrivet av just dessa två! Ska bli spännande!

#cillaochrolfbörjlind #sovdulillavideung

Ullared is good shit! För 29kr har jag nu i min ägo första delen av böckerna som tv-serien games of thrones utspelar sig efter! Woop Woop! Jag är en av många som älskar denna tv-serien och kan nu följa den även i bokform!

#georgerrmartin #kampenomjärntronen #gamesofthrones

Ännu en deckare.. hmm tur att jag köpte ovanstående bok också för att jämna ut mitt läsande i olika genrer.. hehe. Hittade denna på Ullared och har (tror ja) inte läst just denna.. får kolla på min boklista (Helenas 1001 böcker hon har läst) och nej, jag har bara läst 240-nånting än så länge!

#marijungstedt #denmanälskar

Och sista fyndet i skaran är Gillian Flynns bok Gone girl! Och står det årets bästa deckare och jag dessutom ha velat läsa den länge så är 19kr inte svårt att handla för! Yes! Bok läses först, sen se film (så Helena vet hur de slutar!)

#gillianflynn #gonegirl #ullared

Sen för att tillägga att jag numer kan föra upp även denna bok på listan över Helenas 1001 böcker hon läst! (Lyssnat på) Jag lyssnade klart på denna igår och har redan fortsatt på nästa i serien om Johan Axberg polis i Sundsvall och hans bff läkaren Erik Jensen!

#jonasmoström #rymdutanstjärnor #Helenas1001böckerhonläst

Av Helena Häll - 27 april 2017 19:36

Idag har jag haft migrän och legat ömsom i sängen, ömsom i soffan.. när jag orkat har jag pusslat lite, så här såg det ut härromdagen;

Och såhär ser det ut idag;

Nu har jag helgen på mig att spörta i mål mitt gigantiska projekt! Bäst jag pusslar lite till innan jag somnar!

#pussel #2000bitar #nörd #migrän

Av Helena Häll - 26 april 2017 21:25

Ja eller så sjukt längesen är det inte, men det slog mig igår när jag gick hem genom kabe sommarland att jag faktiskt varit där, på den tiden då det va ett sommarland. Googlade mig till att det stängdes igen 1995, och då var jag nio, så måste ja varit där den sommaren eller någon sommar innan! Jag vet att jag var där med mamma, pappa och faster, farbror och mina kusiner.. va farmor och farfar med också? Det är jag osäker på, men mamma det vet nog du! Du kan säkert kolla upp exakta årtal med! Hehe! (Min mamma har stenkoll på det mesta ifall någon undrade!).
Men i vilket fall jag var så sugen så jag gick min dagliga promenad dit idag igen. För att se hur det ser ut idag, vet ju att det har för förfallit, och nä, hittade inget spännande från svunna tider.. de måste ha rivit alla gamla bassänger, ruchkanor osv.. däremot finns någon slags asfalterad bana kvar där man körde cykel alt trampebil och ån ligger ju kvar där man åkte kanot eller nått liknande. Jag har som sagt bara väldigt svaga minnen från mitt besök där. Tråkigt såhär i efterhand att man hade kunnat växa upp så nära ett roligt sommarland, istället är det inhägnat, övergivet och igenvuxet! Tänk så det kan gå! Allt var visst inte bättre förr!

#kabesommarland #kabe #jönköping #förfallet #svunnentid #alltvarintebättreförr #promenad #övergivet #igenvuxet

Karta över kabe sommarland i dess glansdagar! Här nedan följer dagens promenadkort från den före detta sommarlandet!

Av Helena Häll - 25 april 2017 20:57

Åhhhh ibland blir jag så trött!! Skrivit värsta inlägget så bara försvinner det och så står det att det laddats upp och så har det inte det!! Grrr ahhhh!! (Tjurar och muttrar ett par väl valda ord!!)

Men jag gör ett nytt försök då! Jag hade nämligen berättat om min dag idag, då jag sitter här i soffan och funderar på vad jag egentligen gjort idag, men kom fram till att jag hunnit med en hel del ändå! (Trots som att det ibland känns som man inget gör mer än att gå runt och har ont i armen!)

Så (inte följt så ingående som det förra borttappade inlägget) men det här har jag gjort idag;

Pusslat! Ja det börjar ta sig nu och jag får skynda skynda nu om det ska hinna bli klart innan måndag förmiddag!

Har vart hos sjukgymnasten och fått akupunktur och ny tejp! (Och se mamma blå tejp, precis som jag sa!)

Promenad i regn, bort till Emma och lämnade ett mobilskal jag köpt till henne och sen hem genom kabe sommarland!

Jag har även somnat i soffan med mina glasögon PÅ mig och vaknade upp som Harry Potter, bara att ärret hamnat lite längre ner!

Annars har jag dessutom läst, druckit kaffe, ätit mat, ätit mackor (i överflöd) och tittat på tv! Vilket jag nu ska fortsätta med och se min favorit Leif GW!

#jönköping #tisdag #produktiv #sjukgymnasten #tejpad #akupuktur #pussel #2000bitar #promenad #kabesommarland #harrypotter #ärr #leifgwpersson #GWsmord

Av Helena Häll - 24 april 2017 21:55

Wow! Äntligen har jag sett den! Jag och mamma va på bio idag och såg skönheten och odjuret och det ångrar jag inte, den var fantastisk! Är helt tagen! Detta var en av mina absoluta favorit disneyfilmer som liten, och JA som den nörd jag är så kan jag alla sånger utantill.. hehe. Höll mig dock ifrån att sjunga högt på bion idag! Men på vägen hem mimade jag väldigt inlevelsefullt (ja inte när jag mötte någon utan när det var fritt fram). Måste säga att det var väldigt skönt att veta hur filmen slutar med så behöver jag inte va orolig för de heller! Men trots detta var den outstanding! Har ni inte sett den! Se den!!

#skönhetenochodjuret #bio #måndagsfilm #fantastisk #disneyklassiker #nörd #SF

Av Helena Häll - 23 april 2017 15:41

Ullared dag 3!
Kl: 11.02
Jag sitter i skrivande stund på en bänk mitt emellan blommorna och naturdieten och funderar på hur mina grejer hamnade i kundvagnen idag.. på en timme har jag provat kläder och i vagnen ligger nu 2bh:ar, ett tröja och ett linne.. suck! Det ligger dessutom förvaringskorgar, jordgubbsplanta, och tre olika blommor till mitt hem. Och två tesilar till Anna! Nu får jag skärpa mig och lägga ur lite saker och sen sitta still på rumpan här! Jag vill ju dessutom köpa ett par skor till eftersom jag bor i sandlar från och med maj och framåt! Jag ska sitta här och begrunda min framtid!

Ovanstående bild har jag garvat rejält åt (och för er som inte känner mig så kort förklarat så har jag en förkärlek att ALLTID landa på vänster armbåge när jag trillar, varav den inte ha vart normal på över 11år och snart väntar operation 2..)

Fortsättning kl: 12:46
Nu äntligen sitter vi inpackade i bilen och ut kommer vi inte i första taget! Jag sitter med händerna genom min lampskärm jag köpt till vardagsrummet! Haha! Jag har ett golvmoppsskaft bredvid mig och dagens ovanstående skörd på golvet framför mig. Mia ser jag enbart genom det lilla obligatoriska hålet, eftersom det är packat upp till taket mellan oss och upp till taket i hela bagageutrymmet och kassar precis överallt! Det är med andra ord precis som vanligt när vi har varit här en hel helg! :)


Kl:12,57 gräsklipparen trillade ner i huvudet på mig!


Kl: 13,49 gräsklipparen trillade ner i huvudet på mig! IGEN!

Galet va trångt det va i bilen! Haha!!

Kl: 15.27
Äntligen sitter jag lugnt och skönt i min soffa igen! Direkt när jag kom hem gick jag till posten och hämtade ut mitt paket (aka. Nya böcker!! Wohoooo) så nu står mina kassar från Ullared i hallen och väntar på att få sin plats i mitt hem! Men jag har ingen brådska att packa upp dom, det kommer ju en dag imorgon med! Och tur är väl det! Morgondagen ska jag samla energi till nu resten av denna kväll, tjipp och hej och tack för en trevlig kväll!

#ullared #gekås #shopping #tjejweekend #ullaredsweekend #tjejhelg #riksometttroll #fårätavattenochbrödtilljul

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards