Alla inlägg under oktober 2016

Av Helena Häll - 30 oktober 2016 10:58

Nu har helgen bara sprungit iväg igen. (Som alltid) och varje helg tänker jag att det vore trevligt att vara hemma och fixa lite.. men nä! Denna helgen visste jag dock vad jag skulle göra, men har inget kunnat säga eftersom det har varit en hemlighet. Igår var jag nämligen på möhippa för en av mina närmsta vänner! Tjoho! Äntligen! Har känt henne i flertalet år och när jag bodde på gräshagen fixade jag så min dåvarande granne fick hennes nummer, och nu (ett antal år senare) ska de gifta sig! Så igår var det dags för möhippa!

Vi började med att hon blev kidnappad och sen åt vi gemensam frukost. Efter det fick hon ett uppdrag att klara, efter det var vi på prision Island (typ som fångarna på fortet). Är asroligt, speciellt för mig som varit där innan! (Vårt lag vann!! Wooho!) som tack slog jag i knät i en cell så knät är lite blått, höhö, sånt som händer! Efter det blev det lunch, sen hade vi ett träningspass, ett där vi dansade med stolar, det var superkul verkligen! Efter det relaxade vi och sen gjorde vi oss iordning och möttes upp för förfest iannan vi gick vidare och åt en trerätters middag och utgång! Så från att klockan ringde 05:50 igår var jag sen i säng 03:00... (02.00 blev hon ju sen) jo men tacka gudarna för jag fick en extra timme inatt!

#möhippa #kidnappad #frukost #prisionisland #träning #relax #förfest #middag #glädje #jönköping #alldaylong #sliten

Av Helena Häll - 27 oktober 2016 20:33

Jag fixar ju numer mina naglar.. det är ju något jag alltid älskat, att ha fina fräscha naglar. Det är inte det smidigaste med mitt jobb vill jag lova. Så sen i april har jag fina naglar var fjärde/femte vecka.. men denna gången tänkte jag att jag inte skulle vara fint med lite färg, men jag var lite skeptiskt, eftersom jag vet hur det har varit förr, all färg trillar bort (pga allt jag gör på jobbet) men det var väl värt att testa.. men jo.. det höll tills idag.. en och en halv vecka.. fan! Jag får gå tillbaka till akyl, ombre och glitter.. jag får lite upp i min gamla nagellackslåda efter rätt nyans och fixa till this shit!

#ilandsproblem #nagellack #naglar #akryl #förskollärare #långanaglar

Av Helena Häll - 26 oktober 2016 20:25

Ibland överraskar jag mig själv, jag har för andra dagen i rad gått runt munksjön. Men detta är en stor förtjänst av mina kollega och granne Nina. Men 6km igår och 6km idag! Då har jag gjort något denna veckan iallafall. Men idag hade jag bytt tid på jobbet men kroppen var nog iställd på vad de brukar göra varje onsdag.. dvs gå upp 04:45.. (det behövde jag ju inte idag..) men likt förbannat vaknade jag kl 5 imorse! Jaha, det är ju ett under att jag fortfarande är vaken. Imon blir det utflykt med barnen på jobbet, och nedförsbacken börjar mot en ny helg!

Men bästa idag är nog ändå att Linda och Kristofer äntligen har fått sin bebis imorse! Grattis Ida som prickade både rätt dag och rätt kön! (Ja, jag vet, men vi betar alltid när någon ska ha barn, och det får folk på löpande band runt omkring mig just nu) jag själv längtar mest bara efter att få resa! Haha!

Nu får jag göra ett sista ryck i mitt hem innan jag ska sova! Tack och hej leverpastej!

#träning #pw #munksjön #jönköping #bebis #nyfödd #äntligen #grattis

Av Helena Häll - 25 oktober 2016 08:34

Och jag har bara kommit till frihetsgudinnan! Jag ni som inte följer bloggen kan ju undra fan mina limstift och frihetsgudinnan har gemensamt.. men för att förtydliga saken, jag håller på med mitt fotoalbum från när jag och Sandra var ute och reste i våras.. och ett av ställerna vi var på (kan rysa av välbehag bara av tanken fortfarande) var frihetsgudinnan i new york.. nu är grejen den att detta gjorde vi på tisdagen tror ja.. (vi åkte på lördagen) dvs jag är bara inne på fjärde dagen och har redan precis förbrukat min andra limstift redan! Ops så kan det visst gå när man har nästa 300 bilder att gå igenom och gissningsvis över hälften är från våra promenader i new york (vi gick mååååånga mil dom dagarna!) men nu ska jag åka och jobba, och när jag kommer hem har jag ett uppdrag, leta redan på limstift nr 3! Tjipp!

#fotoalbum #scrapbooking #newyork #mexico #semester #limstift #frihetsgudinnan #gåshud #semester

Av Helena Häll - 24 oktober 2016 19:37

Idag kom ett efterlängtat paket till mig! Woohoo, jag blir alltid lika glad när jag får paket, trots att det alltid är jag själv som har betalt det! Haha.. egentligen väntade jag fyra paket, tre från wish; en klocka i guld, ett par nya svarta salsaskor och en sån där fylla i målarbok för stressade själar (dvs min egen) men det var inget utav de paketen som kom idag, utan paketet från min bokklubb (ja, jag vet, det är lite pensionärsvarning) men jag brås väl på mina mostrar, den ena är bibliotikarie och den andra läser massvis.. medan min egna mamma läser två meningar, sen sover hon! Hahsha! Men åter till paketet, det var en sån där efterlängtad bok som jag verkligen verkligen har väntat på! Det är Lars Keplers senaste bok, kaninjägaren! Jag verkligen älskar deras böcker (ja, de är två personer bakom psedonymen Lars Kepler, inte jag som blivit scitzofren..) jag har läst alla deras böcker eller slukat kanske man bör påstå och filmatiseringen av den första boken är en av de bättre svenska filmerna de senaste åren! Så nu har jag att läsa, 572 sidor av ren njutning!

#nybok #larskepler #kaninjägaren #paket #lycklig

Av Helena Häll - 23 oktober 2016 21:58

Fan nu sitter jag ju här och tänkt i flera dagar att jag ska blogga och så har tiden vara sprungit iväg och så har gjort massvis med andra saker! I fredags efter jobbet åkte jag och manna till Ullared och spenderade fredagskvällen i gekås underbara värld! Köpte mycket fina och bra saker! Jag blev lite gladare och lite lyckligare och jävligt fattig efter att ha varit där!

Så här såg hallen ut när jag kommit hem!

Köpte ljuslyktor och äntligen en ny ägodelare!

Och ett par mjukisshorts!

Och glädje över denna bok är enorm! Kan nästan vara mitt bästa köp! Jag blir så inspirerad att spara pengar och uppleva världen! Får gå igenom den pärm till pärm någon dag och se hur många hundratals sevärdheter jag har kvar att se!

Jag köpte givetvis mycket mycket mer! En annat köp som jag är superlycklig över är mina slingor med ljusbollar på!

Efter en fredagkväll på Ullared var det dags för lördagen som började med att vi skulle fira farmors födelsedag! Middag med familjen och sedan på kvällen var det dags för middag igen, ut och käka med grabbarna grus på Texas Longhorn! Kött i stora mängder, och öl i stora mängder!!

Middagsoutfiten igår, ny blus, nytt halsband och nytt läppstift, köpt på (just det ja) Ullared! Woohoo!

Idag har jag pysslat, tvättat, plockat iordning, och dansat salsa i nästan 2h! Nu sitter jag uppkrupen i soffan och kolla på en av världens bästa filmer, en riktigt feelgood film; notting hill!

#helgen #blogga #fredag #ullared #shoppa #gekås #lördag #firafarmor #farmor93 #middag #texaslonghorn #jönköping #öl #söndag #städa #salsa #nottinghill

Av Helena Häll - 18 oktober 2016 21:46

Jag fattar inte varför jag alltid måste blogga när jag ligger i sängen och är svintrött. Lär jag mig aldrig? Jag har tänkt på det så många gånger och sen gör jag det om och om och om igen.. så idag får det bli stolpform för jag inte ska somna ifrån mitt inlägg;

+har sorterat upp kvitton och tagit fram klistermärken och fotoalbum till de fotografierna jag började med igår
+har jobbat 9-17.15
+varit på tjejmiddag i bankeryd
+kommit hem och går och lägger mig typ direkt!

Det var min dag det! Godnatt, imon ringer det 04:45 igen, fuck!

#trött #reflektion #fotoalbum #mindag #tisdag #tjejmiddag

Av Helena Häll - 17 oktober 2016 21:55

Ja, alltså inte semestern i somras! Den har jag inte ens tagit tag i en, har inte ens beställt korten! Ops! Men jag var ju iväg i maj iår med, på en resa jag aldrig kommer glömma, min resa till USA och Mexico! Det var så häftigt med både new york och runtresandet i Mexico! Men det var ju det där jobbet med att göra ett fotoalbum i efterhand också.. och iom att jag är inne i en period där jag orkar ingenting och ingenting mer än jobbet (och knappt det heller) så kanske inte bör sätta igång med ett sånt projekt nu, men någonstans måste jag ju börja, och vips så hade jag sorterat massvis (läs vad som känns som 3miljoner) kort i rätt dag och ordning! Yes! Bra jobbat Helena! Nu är jag värt att gå och lägga mig och fortsätta en annan dag! Godnatt

#sortera #semester #bilder #fotografier #usa #mexico #newyork #cancun #fotoalbum

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards