Alla inlägg den 13 oktober 2016

Av Helena Häll - 13 oktober 2016 20:06

Ja imorse hade han avlidit, kungen jag aldrig kommer glömma! 88 år gammal och med över 70 år på tronen är han den kungen som suttit längst.. jag hade aldrig i mitt liv hört talas om han innan jag flyttade till Thailand, och hade förmodligen aldrig gjort det om inte varit just för det. Den svenska skolan och thailändarna som ägde hotellet lärde mig många saker.. bland annat en sak, kungen är stor, han är en nationalhjälte, ja nästintill en Gud! Thailändarna avgudade honom! Och det fanns vissa regel som man absolut INTE fick bryta, man fick inte slicka på frimärkena när man skulle sätta på dom på vykorten för man fick inte slicka på kungen. Och blåste sedlar iväg fick man inte springa efter och trampa på sedeln för du fick inte trampa på kungen.. för då kunde du få böter, rejäla böter! All denna uppståndelse och sen få veta vad han hette, denna magiska kung! (Jag skrattar fortfarande bara av tanken) men vila i frid, Bumbiboll Aduljadej!

#thailand #kung #död #bumbiboll #aduljadej

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards