Alla inlägg under mars 2023

Av Helena Häll - 31 mars 2023 23:27

Nu har det snöat (igen!). Jag tror jag blir galen snart! Det är banne mig sista mars idag (va sjutton har tre månader tagit vägen?) men i vilket fall igår och inatt har det vräkt ner snö och till råga på allt, blöt snö! Tung, blöt och äcklig snö! Alltså jag så trött på snön nu att jag kan kräkas! Och på jobbet är det alltid lite mer av allt så det var mängder med snö! Men idag var jag inte ute med barnen då jag började 11. Men efter en arbetsdag till strax innan 16.30 så åkte jag hemåt och bytte av martin som åkte och quizade. Martins mamma är sjuk så vi hade ingen barnvakt så jag och barnen var hemma och åt tacos tillsammans! Mycket tacksamt för de älskar det! Efter läggdags för barnen så var det dags för masked Singer! Jag hade lite glömt att det skulle börja idag igen så det blev en mycket positiv överraskning! Och iår tänkte jag inte googla någon fusklista, får se hur länge det håller! Men stolt som en tupp så gissade jag rätt på vem som åkte ut ändå! Hejja mig! Nu blir det sängen och sova sött! Imorgon vankas det girls night för mig!

#fredag #taco #tacofredag #maskedsinger #pseudotvillingar

På väg till jobbet! Kan ju tro att det är december! Det är 1 april imorgon!

Taco-Max!

Taco-Elliot!

Masked Singer!

Av Helena Häll - 30 mars 2023 23:02

Samma visa idag igen! Fast idag skyller jag på min bok! Jag skulle bara läsa ut den! Jag gick nämligen och la mig i någorlunda okej tid idag. Packade ihop min släktforskning vid 22 snåret och tänkte och lägga mig, men då hade jag bara 60 sidor kvar i min bok. Så vips fastnade jag i den istället och nu är den utläst! Jämte mig sover Martin och barnen somnade strax efter 19! Imorgon ska båda gå till förskolan och jag ska till jobbet igen efter två dagars vab! Men idag har jag iallafall lyckas åstadkomma någon. Jag har tvättat och jag har bakat bröd! Mums fillibabba! Filmjölksbröd med russin, aprikoser och lite deverse frön och grejer! Supergott! Men nu måste jag verkligen sova så jag orkar med morgondagen också!

Mitt nybakade bröd uppskuret och klart!

Lillfisen som har slagit sig på läppen!

Av Helena Häll - 29 mars 2023 22:43

Ja när jag tänker efter har jag nog bara typ 3 vab-dagar det här året.. (Martin har desto fler!) Men till mitt försvar har jag varit sjukskriven också och därav inte fått vabba. Sen har han lättare att inte ställa till kaos om han är borta från sitt jobb. Jag har andra människor att ta hand om, han har sin truck! Men för att vända lite på statistiken så ska jag faktiskt vabba imorgon också. Vet inte när det hände sist, att jag hade två vabbdagar i rad! Måste varit fler månader sen, om ens det, till med så det kanske är sen förra våren typ! Men vilket fall som helst så har jag och Elliot varit hemma idag. Han snor rinner men jag är nog mest dassiga av oss ändå. Men jag är mest hes och snorig inne i huvudet. Så jag passar på att kurera mig också nu när vi är hemma och vabbar! Jag och eje har iallafall lekt, ätit lunch, tittat på tv, somnat framför tv. (Jag för jag var trött, sen ringde det då vaknade jag och eje somnade). Lekt lite till, ätit mellis sen varit i friadalen med Max och Martin! De älskar att gå dit och åka den stora rutschkana som är som ett rör! Igen och igen och igen säger Elliot!

Givetvis har jag även släktforskat lite efter barnen somnat. Jag tänkte jag skulle läst min bok, men jag fastnade som vanligt! Så typiskt mig! Men jag är peppad för att se vad jag hittar! Vilket ju som sagt är alla möjliga spännande och sjuka saker!

Nu är det dock dags att sova och peppa inför en ny vabdag, den fjärde för iår!

#vab #mars #pseudotvillingar #småbarn #lek #släktforskning

På väg till föris med den stora!

Elliot inventerade våra sugrör idag!

Lunch!

Åka rutschkana i friadalen!

Av Helena Häll - 28 mars 2023 23:25

Nu har det blivit sen kväll igen för jag fastnat i släktforskningen igen. Men imorgon blir det vab för min del, första på väldigt länge!! Sen blir det kurering av mig själv med! Är så hes idag och nu har även snoret börjat rinna på mig! Tur i oturen att jag är beroende av nässpray! Så just nu kan jag andas så ska försöka somna så fort som möjligt här!

Men det var ju där med släktforskningen igen! Nu är jag och rotar runt bland farfars mammas systrar! De var några stycken! Jag har bara hunnit börja med en men där landade jag bland annat i Tranås! Icke föga förvånande då många av dem föddes i säby! (Ligger precis bredvid Tranås!) men så kollar jag med min kompis Emelie som bor i Tranås om hon vet vilka de är. Då jobbar hon ihop med personen!! Hahaha! Så sjukt! Världen är minsann väldigt liten när allt kommer till kritan!

Här är farfars mamma med sina systrar!

Här är vi på bröllop i säby kyrka (med just Emelie som brud)! Utanför kyrkan ligger uppenbarligen avlägsna släktingar begravda!

Här är Max i Säby kyrka!

Av Helena Häll - 27 mars 2023 21:34

Här är det helt eller halvt sjukstuga. Martin har feber, Elliot snorig och hostig, men Max är pigg och jag har mest problem med rösten nu och är trött! Men jag har jobbat idag, Max varit på förskolan medan de andra två varit hemma. Jag kom inte hem förens halv sju och då åt vi mat ihop och sen städade vi barnens leksaker och sen gick vi och la oss! Det var den dagen det! Vi hoppas på en piggare dag imorgon! Nu ska jag sova!

Middag med mitt gäng!

Av Helena Häll - 25 mars 2023 23:01

Idag, som sig så bör är det våffeldagen! Är alltid samma dag varje år. 25 mars, 9 månader kvar till julafton och Maria bebådelsedag (enligt tradition!) kyrkan har flyttat den till närmsta söndag, dvs imon! Så iår får vi väl fira jul nån dag senare då! Haha! Skämt och sido! Våfflor har ätits! Och tillhörande middag fick vi en också. Vi var borta hos mina föräldrar och fick middag och sedan våfflor. Sen nu på kvällen sen barnen somnat har jag och Martin ojat oss ikapp för vi båda har börjat känna av lite ont i halsen! Så nu blir det läkande sömn, hela natten lång! Eller iallafall till kl 6 när barnen vaknar!

Maten vi blev bjudna på. Glömde att ta kort i början.

Våfflor!

Glad Max!

Glad Elliot!

Uppkrupna i fotöljen framför tv:n

Av Helena Häll - 24 mars 2023 23:46

Idag var jag tillbaka i quizlaget efter två veckors frånvaro, men vad hjälpte det, vi förlorade med en poäng! Men vi leder serien stort nu iallafall! Så håll ut några veckor till så är seriebucklan vår (iår igen!). Vi passade även på att äta upp våra presentkort vi hade och åt av buffén! Supergott! Men oj vad mätt jag var sen! Men vi får väl vara nöjda ändå med bara tre fel på hela quizet!
Vi får ta nya tag nästa vecka!

Buffén!

Bill och Bull hjälpte till att smörja in mig efter duschen idag!

Av Helena Häll - 23 mars 2023 22:48

Jag som ni förstår är jag lite inne i min släktforskning igen och idag hittade jag en sån där lite komisk sak igen. Nämligen ett känt ansikte i form av en kille som är lika gammal som mig och vi har flera gemensamma vänner och pratat med varandra ett flertal tillfällen. Och nu hux flux är vi släkt! Fast på väldigt långt håll! Hans farfar farmors pappa var bror med min farfars farfar! Så även om de har hunnit med en generation extra än oss, så är vi ju ändå släkt! Coolt när man hittar släktingar man vet vilka de är!

Annars idag har jag jobbat övertid så det förslår! 2,5h övertid! På min enda tidiga dag! Kul jul! Så är lite halvt slut efter idag, tur att det är fredag imorgon igen! Så nu ska jag sluta ögonen, innan jag somnar och allt kommer försvinna! Godnatt!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards