Alla inlägg den 19 mars 2023

Av Helena Häll - 19 mars 2023 23:29

Nu blev det sådär sent igen och jag som ska upp och jobba imorgon igen! Men blev så uppslukad av min släktforskning igen! Det är galet vad tiden går fort när man ska detektivarbeta sig igenom släkten! Speciellt det mer nutida där det inte finns så mycket register att gå på, mer än folkbokföringen fram till 1990 och sen gammalt hederligt Google arbete och det är jag ju mästare på! Men ikväll kartla ja alla släktingar från min gammelfarfars Emils brors barn och han råkar vara gift med systern till min gammelfarmor Amanda. De hittade varandra efter att min gammelfarmor och gammelfarfar hade gift sig och skaffat barn och vips så blev syskonen till dem också ihop! Smidigt! Speciellt när jag kommer till gammelfarmor Amandas systrar, då är en redan gjord!

Annars idag har jag varit Taxi Häll! Jag har kört min pappa till akuten efter en vurpa i badrummet inatt. Mamma var givetvis inte hemma så taxi Häll ryckte in, sen väntade jag med han tills det var hans tur, åkte hem käkade lite sen åkte tillbaka och hämtade han. Sen hämtade jag även morsan, Inger och Ewa-Karin när de kom hem från tåget! Sen har jag och Martin och barnen varit vid Rosenlund och lekt idag igen. Barnen gillar den lekplatsen på den förskolan och jag passade även på att smita bort till östra kyrkogården och leta reda på en grav. En kusin till min farfar (ett av barnen till det där parets avkommor jag berättade om ovan i texten!).

Jag skulle uppenbarligen kunna babbla på i evigheter, men nu är klockan väldigt mycket för lilla mig! Jag kommer så få sota för detta imorgon! Usch! Att jag aldrig lär mig!

Supernöjda barn!

Dags att börja leta! Hahaha! Tur att jag har ett logiskt tänkande så det tog inte mer än 5-6min att hitta graven!

Här ligger min farfars kusin Berna

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards