Alla inlägg under juni 2016

Av Helena Häll - 30 juni 2016 21:16

Jag älskar att få paket!! Idag har jag fått tre kan man nästan säga. Jag fick mitt nya bankkort! (Tacka gudarna för det!!) sen har jag fått två paket till, mina bilder från USA och Mexico som jag framkallat (med rabattkort givetvis!) och dessutom mina fyra pocketböcker jag beställt från adlibris till semestern! (Det också på rea!) är med andra ord supernöjd just nu!

#paket #överraskning #framkallakort #fuji #pocketböcker #semesterläsning #nöjd #lycklig

Av Helena Häll - 29 juni 2016 23:12

Idag kom dom, pengarna för sveda och värk för min armbåge. Jag är ändå lite glad även om det var en liten summa. Jag fick för sveda och värk som det så fint heter. Men de är väl för roliga för de har bedömt att jag "bara" hade ont en månad efter krosskadan och en månad efter operationen.. Men de tio jävla åren däremellan de var lite bort glömda! Haha! Men jag hade som sagt inte förväntat mig en enda öre så döm min förvåning när jag fick ut nästan lika mycket som jag ska betala i restskatt! Check! Då smällde den avbetalningen inte lika hårt som jag trodde! Men likt förbannat har jag ont i armbågen och det kommer aldrig någonsin gå över, men vissa saker lär man sig leva med helt enkelt! Operationsärret kan jag skicka in en ansökan om efter 2år och skulle jag vilja kan de undersöka hur min invaliditet i armen har utvecklats sig om ett år. Känner dock att 2% invalid räcker! (Så vida inte det blir värre!)
Sen har vi ju ärren på benen som i sommar är två år sen den olyckan! Hehe, jo men som sagt en kvinna med överdrivet mycket tur är nog synd att säga att jag är!

#försäkringspengar #krosskada #operation #armbåge #invaliditetsförklarad #ärr

Min nyopererade armbåge i januari iår.

Av Helena Häll - 28 juni 2016 22:54

Ja guess, det är sommartider, det är tisdag och klockan är 21, du sätter på SVT, vad får du se?! Svaret gör ingen jävel förvånad kan jag lova! Såklart är de det numer kultförklarade programmet Morden i Midsomer!! Jag tänkte att jag skulle ta en kopp te och mysa i soffan och för en gång skull se på det! Jag har inte sett det på flera år! Och döm min förvåning när ingen av de gamla karaktärerna var kvar!! Verkligen ingen, det var en helt ny tappning av kommisarie barnaby! Men jag gillade det, och givetvis det som är nästan mysigast (om det inte vore för alla mord) är det engelska landsbygden! Åh, där skulle jag kunna bo! Eller ja kanske inte Midsomer, det skulle nog vara risk för livet!! Och på tal om det läste jag härromdagen ett inlägg jag hade gjort om just det, morden i midsomer, ja alltså själva morden! Jag kom fram till att det inte borde vara så attraktivt att bo där med den höga morddtatestiken och jag räknade ungefär ut hur många som dött också! Haha! Och nu börjar en ny säsong, med ännu fler döda och ännu mer mord! Fast nu när jag tänker efter, i dagens avsnitt blev ingen mördad! (What!!!) det var bara massa folk som dog/dött och sen stal någon liken istället!!! Jag måste nog se nästa tisdag också så jag kan fortsätta räkna på min dödsstatestik över Midsomer!

#mordenimidsomer #nytappning #tisdagklnio #mordstatestik #vemvillboimidsommer

Av Helena Häll - 27 juni 2016 23:23

Ni som följer min blogg vet att jag kollar på fotbolls-em med en ganska stor entusiasm och vad som hände idag är ju något av en bragd! Eller förlåt det får nog tillskrivas mirakelrubriker! Island har slagit ut England och gått vidare till kvartsfinal! Så häftigt! De (enligt mig) spelar helt fantastiskt, det är med ett hjärta av guld de spelar! Andra matchen idag Spanien - Italien, var den med guldhjärtan? Nä, det är ett gäng divor som springer efter en boll och går det inte deras väg så slänger de sig och lipar lite! Vill tillägga att denna sport utövas av fullvuxna karlar! (Påminn mig att aldrig skaffa en fotbollsspelare såvida han inte är från Island!) de har förövrigt en svensk coach vid namn Lars Lagerbäck som ännu en gång lyckats ta ett lag till kvartsfinal (vilket även han gjorde med Sverige!) men i detta em kommer vi knappt ihåg att Sverige varit med. De var (enligt mig) bland det sämsta i hela em, men då är det tur att det finns framgångssagor som Island! Må turen, skickligheten och era hjärtan av guld ta er ännu längre i denna tunering!

#fotbollsem #island #sverige #em #fotboll #bragd #byeengland #kvartsfinal

Av Helena Häll - 26 juni 2016 17:10

Jag är inte direkt känd för att ha något tur. Nu har det drabbat mig igen! Dubbelt upp! Det började med att jag i lite lätt panik fick ringa min vice värd igår när strömmen i HELA JÄVLA LÄGENHETEN hade gått. Det mesta går ju leva utan en stund, typ tv:n, det går kissa i mörker osv men största paniken var kylskåpet och frysen! Ah! Men lyckades med Tobbes hjälp listat att brödrosten hade gett upp hoppet och slagit ut all ström så fick efter lite klättrade tag på jordfelsbrytaren och kunde slå på den igen! Pust och stön! Allt funkar igen! Men sen kom nästa bakslag., någon kanadensare har ätit på McDonalds i monteral.. Eh? What? Jag har aldrig satt min fot i Kanada! (Fuck! Helvete!) fick ringa och spärra mitt kort.. Jaha, utan pengar igen! Eftersom det sjuka i det hela är att mitt kort blev kapat på midsommar förra året också! Jag hoppas fan människan är mätt och njöt ordentligt av sin mat, för mitt kylskåp är fan tomt! Och vad som förvånar mig är, vill man kapa ett bankkort, då tömmer man väl fan hela bankonton du går ju inte och äter på McDonalds!!! Men jag är tacksam min lön är kvar (förutom mcdonaldsmiddagen då!) nu gäller det att ta ett djupt andetag och försöka lösa detta så fort som möjligt!

#bankkort #kapatbankkonto #igen #turioturen #strömavbrott #brödrostensfel #djuptandetag

Av Helena Häll - 26 juni 2016 12:26

Efter en helt fantastisk midsommar i fredags var jag dock en aning sliten igår, det blev en middag hos mamma och pappa med moster, morbror och farmor, sen häng framför fotbollen!
Men fredagen var klockren! Vi kom upp till Anna och Henke vid tolvsnåret (och där öppnades första ölen!) sen blev det sillunch (med snaps) och häng med alla inblandade! Sen hängde vi ännu mer och hade det mycket trevligt i solskenet! Barnen badade i barnpool och jag drack drinkar, öl och bubbel! På kvällen åt vi grillat och när barnen somnat lekte vi lekar och tog en sup till eller två! Sista bussen tog jag hem och gick från juneporten och hem! Stup i säng halv tre och mycket nöjd!

#midsommar #världensbästavänner #snaps

Av Helena Häll - 24 juni 2016 10:05

       

2008 års midsommar spenderades i Habo. Snapsen är lika äcklig (som vanligt), jag spiller (som vanligt) och jag badar naken i furusjön (det har dock bara hänt en gång!)


       

2010 års midsommar spenderades i Habo. Snapsen är lika äcklig (som vanligt) och sjunga i mikrofon (obs, tvdosan!) fungerar alltid!


       

2011 års midsommar spenderades i Habo. Leka lekar är alltid lika roligt, vi tröttnar aldrig!


     

2013 års midsommar spenderades i torpet. Här blev det att klä midsommarstång, leka lekar och bada badtunna!


     

2014 års midsommar spenderades i torpet. Samma procedur som året innan!


     

2015 års midsommar spenderades på hisingstorp! Med sillunch, grillning oh bag-in-box drickande!



Det var 6år av minnen. Minnen som får en att le och skratta av allt vi hittat på, om några timmar börjar nästa fas minnesbanken, midsommar 2016, here we go!


#midsommar #minnen #skratt #habo #torpet #hisingstorp #jönköping #midsommarminnen #6åravminnen

Av Helena Häll - 23 juni 2016 21:19

Imorgon är det midsommarafton, typ halva 2016 har redan sprungit iväg! (Shit!) vad tog det halvåret vägen? Det var väl nyss nyårsafton.. (Eller? Haha!) men eftersom förskolan är stängt imorgon så hade vi idag (pre) midsommarfirande. Vi gjorde kransar, dansade runt midsommarstången, åt midsommarmat vid dukat långbord för både fritids och förskolan. Och hör och häpna, vi åt utomhus!!! (Och ja, nu har det börja regna och ska göra hela natten och imon.. Hoppas de har fel!) men det var en trevlig dag, alltid kul med lite variation i vardagen. När jag kom hem gjorde jag iordning min krans inför morgondagen, den gjorde jag av snittblommor. Den på jobbet gjordes av ängsblommor. Den från jobbet vissnade fort som fan, hoppas mina snittblommor håller sig tills imon, de är sprejade med tre ton hårspray. Men man vet aldrig, det var sisådär kvalitet på blommorna iår! Vi märker helt enkelt hur lång tid det tar innan de går sönder!

#midsommar #premidsommar #förskola #dans #midsommarstång #midsommarmat #ätautomhus #krans #midsommarkrans #pyssel

Fick en fin blomma idag! Sen har ni min "döda" krans på huvudet!

Förtestar min stomme till kransen!

Min midsommarkrans! Den är fin idag iallafall!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards