Alla inlägg under juni 2016

Av Helena Häll - 22 juni 2016 21:32

Jag fick ett infall idag. Jag fick ett bakinfall. Ett bullbaksinfall! Jag fick för mig att baka bullar och sagt och gjort när jag kom hem från jobbet kom torpas lilla bageri igång! Och det bakades både kardemummabullar och kanelbullar! Det är så mumsigt med nybakta bullar! Och nu är hela frysen full med bullar igen! (Hur tänkte jag där när jag tänkte börja tömma frysen.. Haha!) men nu sitter jag ialfall framför TVn och tittar på Sveriges fotbollsmatch i em. (Det gör ganska många grannar här runt omkring med.. Hörs för varje målchans.. Ja Belgiens då eftersom Sverige kors i taket haft sitt första skott på mål nyss.. Detta i tredje matchen!) men i vilket fall är det väl sådär men mycket bättre än de tidigare matcherna men tror tyvärr det är tack och godnatt för Sverige ikväll.. Snart är det nog det för mig med då jag kämpar med mina ögon förbrillt, idag var det hårt att ha varit vaken sen 04:45...

#baka #bullar #nybakt #kardemummabullar #kanelbullar #trött #fotbollsem #sverige

Av Helena Häll - 21 juni 2016 23:16

Hua nu blev det så där sent igen, och jag har inget vettigt gjort sen jag kom hem från jobbet. Möjligvis är väl att jag målat vardagsrummsbordet en gång till. Nu borde de snart va färdigt tycker man ju! (Tålamod!) Snyggt blir det iallafall :) men dagens stora händelse måste varit att jag fick post! Ingen räkning, och inget annat trams, jag har fått ett eget riktigt brev! När jag exalterat mig färdigt över mitt brev kom jag på att jag visste att jag skulle få de och blev det inte lika kul längre! Jag får ju aldrig några riktiga brev (får knappt vykort heller!) förutom idag, dagen till är! Har dock inte öppnat de än, men det ska vara ett minneskort med bilder från vår semester i USA/Mexico! Wohoo! Så hoppas för Guds skull det ligger där i så vi kan gå igenom alla bilder! Nu ska jag dock sova och försöka kravla mig upp när klockan ringer 04:45 imon!

#post #brev #riktigpost #usa #mexico #semester #minneskort

Av Helena Häll - 20 juni 2016 23:03

Idag har jag vart hos frissan med mitt stormvind till hår. Solblekt sen semestern och överallt sen blåsten idag. Men min frisör Matilda gör mirakel! Klippte gjorde hon så lite att det knappt märktes eftersom jag vill spara till långt! Men bäst av allt! Jag blev rödhårig igen! Ich denna gången syns ser verkligen! Det blev assnygga minsann (om man får skryta om sitt eget hår!) nu blir det iallafall sängen och låta tröttheten ta över och däcka mig tills imon! Sov gott!

#nyklippt #rödhårig #frisören #hairfasion #asnöjd

Av Helena Häll - 19 juni 2016 10:56

Nu var det dags, min enda svarta möbel ska bli vit! När jag flyttade hemifrån och de nio första åren av egen boende så har jag haft mörka möbler. Mörkbruna bokhyllor, mörk TV-bänk, svart sängstomme, svarta hyllor, svarta byråer, ett svart matbord, först en brun soffa, sen en mörkgrå soffa, ett svart soffbord.. Ja ni hör ju! Det låter som jag bott i greve Draculas källare. Sen hände något med mig... Jag kom upp ur källaren och blev vit! När jag köpte min bostadsrätt och flyttade hit blev jag uppenbarligen ljus i själen! Jag fick ett vitt uppvaknande och gjorde följande: sålde eller slängde alls mina mörka möbler (med två undantag!) sen sparade jag allt vitt, mina vita hyllor och min vita hallmöbel gjorde jag till TV-bänk och sen gick jag mig och köpte en vit soffa, en vit puff, ett vitt matsalsbord, vita stolar, vitt skoskåp, vit spegel och vita gardiner! Men sen hade jag två undantag, min svarta golvspegel och mitt svarta soffbord. Spegeln har sen en tid tillbaka flyttade ner i källaren, vilket betyder att jag har ett svart får kvar!! Mitt svarta soffbord i vardsgsrummet! Och nu var det dags, makeover! Det ska bli vitt! Och jag ska göra något jag gillar, måla!! Superkul både att måla och att se hur resultatet blir sen! (Efter 50 lager färg.. Och 700 miljoner timmar av torkande mellan målningarna! Hahaha)

#svartafåret #måla #makeover #svartblirvitt #målare #tålamod #hobby #målamöbler

Innan bilderna av bordet och början av målandet...

Av Helena Häll - 18 juni 2016 22:36

Igår var en lång dag! Jag började jobba 7, så min kollega hämtade mig kvart i sju och vi åkte upp till jobbet! Sen jobbade jag hela dagen lång fram till fem i halv fyra på eftermiddagen. Då gick jag och bytte om sen hämtade samma kollega mig igen och vi åkte ut mot lustfyllt utanför Habo. Där hade vi vår sommarfest med jobbet! Vi fikade, lekte en lek, (såg fotboll i telefonen), åt mat, drack öl, umgicks och fick sommarpresent! Efter vi vart där så åkte sex stycken av oss hem till mig, kollade på fotboll och fortsatte dricka öl, shots, vin och bubbel! Sen gick vi vidare till min kollega som bor granne med mig, och där drack vi ännu mera bubbel och klädde ut oss i hennes utklädningskläder! Hahsha!! Sen gick vi fem (hon stannade kvar hos sig) ner mot stan och det blev en sväng på twin och sen till piren.. Jag var hemma halv tre! Jo tjena! Det var en bra jobbfest det!

Annars idag har jag vart hyfsat pigg (har bara haft en dip och sovit 30min) annars har jag vart på stan med Emma och Elsa. Jag köpte mig en ny tröja och nya skor!! Herregud jag köpte ju kläder i onsdags med! Men men nu har jag även ett par nya ballerinaskor också! Sen har jag städat mitt hem efter igår men passade på att dammsuga, svabba, diska, tvätta och byta påslakan så nu är mitt hem rent, min säng ren och jag är ren (nykter och nyduschad!) 18min kvar av Österrike och Portugal sen blir det sängen! Godnatt!

#jobbfest #världensbästajobb #lustfyllt #sommaravslutning #öl #shots #hotshots #vin #bubbel #twincity #piren #städa #rent

Bilder från lustfyllt!

Bild från första förfesten.. Funderar på om det är någon som tröttnat på oss redan! Hahaha!

Bilder från andra förfesten.. (Jag är den rödhåriga längst ner i vänster hörn.. Hahahaha!!)

Av Helena Häll - 16 juni 2016 22:26

Jag är nämligen helt tom i huvudet. Och helt slut i kroppen (okej klockan är snart halv elva och min värld är det inte konstigt jag är trött då!) men när jag tänkte att jag skulle blogga så kom jag inte på vad jag skulle skriva om. Så jag googlade! Jag googlade; "vad ska jag blogga om idag" och flera sider ploppade upp direkt! Den översta handlade om 15 tips på vad man kunde blogga om! Japp då börjar vi;

Nr 1 blogga om din favoritbloggare! Men va fan! Jag är en människa som inte läser bloggar! Hahaha!!! Jag driver ju denna blogg men läser faktiskt ingen annan.. Jag följer dock förvaringsdrottningen (vad hon nu egentligen heter) men det är ju på mailen. Fast det får nog räknas eftersom hon driver en blogg! Så det får väl bli hon då! Hon gör uppdrag som handlar förvaring och effektivietet på små ytor! Bra tanke, inte för jag gjort något av uppdragen! Men hon inspirerar mig til att städa ibland men det gör även tv-programet "how clean is your house" Hahaha!

Nr 2 titta igenom dina (alltså mina) bilder och skriv ett inlägg om dessa minnen!
Eh, men va fan igen! Här har jag ju precis varit bloggmässigt! Jag var på resa i maj och har sen dess bombarderat er med bilder och minnen av den resan och inte nog med det, alla andra resor med!

Nr 3 gör en lista
Åh äntligen något jag kan! Listor är jag bra på! Speciellt inköpslistor! Haha! Men en lista på mina toppsaker! Jag tänker mig att jag får fundera tills imon på vad min lista ska innehålla (och vips så visste vi vad ett blogginlägg till skulle handla om) så bra då kan jag gå och lägga mig med gott samvete nu!

#blogg #vadskajagbloggaom #lista #trött #tomihuvudet #inspiration #ämne

Av Helena Häll - 15 juni 2016 21:01

Har inatt sovit så fruktansvärt dåligt. Har liksom varit pigg, hur det nu kan hända mitt i natten? Men så var fallet iallafall (jag drack ifs En kopp kaffe vid halv åtta igår typ) men klockan den ringde 04:45 i morse med och jag pallrade mig iväg till jobbet och var på plats 05:50 imorse! Haft en lugn dag på jobbet och eftersom jag öppnade fick jag också gå hem först! Så jag gjorde en lite rundtur med bil och slösade pengar efter jobbet! Jag gjorde följande;
1. Jag tankade (woohoo!) skönt när man kommer på det lite för sent som vanligt! Haha! Hann iallafall inte få soppatorsk!
2. Åkte till lager157 och fick för mig att köpa kläder. Köpte en kjol för 50kr, ett gosigt linne för 80kr och en kofta för 150kr!
3. Tog en sväng till rusta också. Köpte en ny sommartvål (envisats med att ha min tvål med polkagrislukt, men känns lite juligt!) men sen köpte jag även penslar, vit färg och träolja! Träoljan till balkonggolvet och den vita färgen till den ena möbeln som i mitt hem är svart!! (Den ska nu bli vit)
4. Efter gick svängen till systemet och jag fyllde på mitt lager av bubbel och öl (de jag kan dricka i alkoholväg som inte innehåller spår av röda saker!)
5. Sist men inte minst åkte jag till Ica maxi och storhandlade!

Pust och stön! Plånboken blev lite fattigare och jag blev väldigt mycket tröttare! Så när jag kom hem lagade jag mat och tvättade en tvättmaskin, sen.. Sen slocknade jag i soffan! Sov typisch 45min som en stock! Så nu är frågan om jag kan sova inatt eller inte. Men nu sitter jag iallafall iordninggjord framför TVn för att kolla på fotbolls-em!

#fotbollsem #shopping #trött #effektivtillenvissgräns #fattig #rusta #lager157 #systembolaget #icamaxi

Koftan och kjolen jag köpte!

Av Helena Häll - 14 juni 2016 08:12

Ja, nu är jag egentligen en hon och jag sökte inte efter något utan städade bara lite! Haha! Älskar att jag fått sån skjuts i min städning (och utrensning med för den delen) undra hur länge det varar?! Men efter sverigematchen (då jag givetvis satt bänkad framför tv, så som många andra runt omkring, de gick inte att undgå när Sverige "gjorde"/"fick" sitt mål igår!) men som sagt efteråt när matchen mellan Belgien och Italien spelades så började det klia i fingrarna igen, så jag tog tag i att rensa upp gamla kort! Hittade ett fotoalbum från familjens första resa till Kanarieöarna (det har nästan blivit en varje år efter det!) och de fotoalbumet var påbörjat men inte avslutat och resan gjordes i november 2010! Haha! Men inte nog med det, jag vet ju om att jag började på ett album när jag hade bott och gjort praktik i Thailand och där bodde jag mars/april 2008!!! OMG!! Det är över 8år sen och tror ni albumet är klart? Eh, nä just det! Så det blev till att rensa, djupdyka och sortera saker som skulle sparas till de tre albumen. (Det tredje som inte var klart var balen och studenten från 2005!, OMG! Ännu äldre, men som tur är var bara kort till det albumet och inga kvitton och annat grejs!) så det spenderade jag min gårdagskväll med och sorterade dessutom ihop lösa foton och la i kuvert och markerade upp! Så fantastisk ordningsam och duktig var jag! Men ibland undrar jag hur jag tänkt från första början. Bland alla Thailands saker som jag gissningsvis inte rört sen jag började med albumet 2008 hittade jag massa annat med! Hahaha! Jag har bara flyttat med den lådan i två flyttar utan att nämnvärt bry mig om att titta i den! Så till min förvåning hittade jag en presentkort på en fika som jag fick i födelsedagspresent... 2008!!! Åtta år senare hittade jag det! (Jag slängde de faktiskt, trots att fiket finns kvar!) hittade även dagbok jag skrivit från Thailand, (det var nog det mest känslosamma igår!) sen hittade jag massa roliga bilder på mig som tonåring! (Ahh! Jag tyckte jag var häftig då, den tiden på gymnasiet!)
Tänk vad mycket man kan få gjort samtidigt som man slötittar på fotboll!

#nostalgi #arkelogiskutgrävning #foton #gamlafoton #rensa #sortera #tatagisaken #årengår #fotbollsem

Presentkortet jag hittade från 2008!!

Ja, jag vet! Men här är jag från 2003..
#omg #tbt

Ordning och reda bland allt! Äntligen!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards