Alla inlägg under maj 2013

Av Helena Häll - 30 maj 2013 20:53

Idag har jag inte jobbat övertid, hör och häpna! Jag har fått sluta min vanliga tid idag, dvs kl 13! Så fantastiskt skönt att få gå hem och att hinna göra massvis med saker som man aldrig hinner annars..   

Jag har prioriterat lite konstigt dock.. för jag har både tränat och målat möbler.. men inbte handlat.. Hahaha.. kommer få gå hungrig framöver.. för tittar man in i kylskåpet nu så är det houston we got a problem! Det ekar av tomhet! Men men, jag har gjort roligare saker än att handla. För ska sägas att jag åkte direkt från jobbet till min naprapat och fick akupuktur och massage. Han erbjöd mig akupuktur i ansiktet för bihålorna.. men jag avböjde bestämmt! Jag vet hur långa de nålarna är och så länge jag inte ser de, fine.. men om han ska trycka in dem flera centimeter i ansiktet då sa jag nej tack! Efter det var jag och Anna ute och gick runt västersjön! Idag blev det två varv i strålande sol! Så himla skönt, efter två varv skulle vi bara känna på vattnet.. vi fastnade med fötterma i vattnet i säkert 10 min, så himla skönt i vattnet. Det var faktiskt nästan så jag kunde badat om jag haft handduk och bikini! Bikinin åkte på när jag kom hem istället då jag la mig för att sola på balkongen (sova gjorde jag med en stund.. haha) Sen efter solandet (läs sovandet) så fick jag infall och måla mina hyllor och pallar ännu mer.. så jag blir klar någon gång! En hylla och en pall är helt klara nu iallafall! Så nöjd är jag! Nu ska bara en hylla och en pall målas en gång till och en hylla målas två gånger.. (fast den jävla hyllan måste limmas först!! och man bör nog vara två om det inte ska bli brasved av hela hyllan och då blir jag lite ledsen minsann!)


Nu har jag duschat och fräschat till mig och sitter framför datorn och kollar på criminal minds och om en stund blir det sängen för fjärde dagen denna veckan börjar jag sju! Tjohej!

Årets första fotdopp!


 

Instagrambilden på mina badande fötter


 

Jag och Anna efter vår promenad!


 

Underbara västersjön!


 

Måla måla måla!!


 

Klabbmaja!


 

Vitfläckig deluxe


     

Mina fina möbler, råkade måla en kruka med (längst ner)

Av Helena Häll - 29 maj 2013 20:49

Hahahaha... Idag är det just den dagen.. den dagen som föranleder: -Jaa, mamma och pappa den kan ni! 29 maj är klassisk om man är uppvuxen i min generation! 29 maj har ett skimmer av skratt över sig tack vare killar som Henrik Schyfet och Robert Gustavsson.. Dvs delar av det legendariska killinggänget! Min generation har nämligen växt upp till det underbara NILE CITY 105.6 Detta fantastiska program som väldigt väldigt många kan iallafall minst dra en kommentar eller replik ifrån (ja kan massvis). Tack vare killinggänget och tack vare deras Nile City är 29 maj en dag som symboliserar en fantastisk prestation av de koreanska adoptivpäronen!


Här kommer detta klassiska klipp: (Titta och njut!)

Av Helena Häll - 28 maj 2013 20:55

Tröttheten är total... eftersviterna på lördagens små galenskaper i kombination med jobb, jobb och jobb! Min stackars kollega är sjuk, jag kan inget annat än att hoppas på att kryar på sig snart så jag inte behöver jobba så mycket övertid! Klaga ska jag nog inte göra då jag samlar mer och mer övertid nu, är uppe i en extra semsterdag i sommar! Bingo! Jobba på nu så är det nästan ingen kvar egentligen.. Barnen börjar så småningom droppa av och vi blir färre och färre, vilket ger ett litet andrum på jobbet. På måndag ska vi ha vår sommarfest på jobbet, vilket betyder att Juni har börjat och semester kommer med stormsteg.. tacksamt för någon som knappt kan hålla ögonen öppna när hon kommer hem! hehe.. Detta är jag innan kl 22.00 varje kväll!   


Men dagen ska i all ära gå till the love of my life! Min älskling i alla väder! Min fina fina katt fyller år idag!

För väldigt många år sedan, rättare sagt för ungefär 16 år sedan. Då kom du till vår familj och förgyller vår vardag än idag. Om man räknar om människoåren till kattår så fyller du jämt idag! Älskade du, grattis på 80-års dagen! Hoppas du lever många fina år till! Love you of all my heart!   


     


Ett stort grattis ska även sägas till Busans kusin, smulan! (aka. min moster, morbror och kusinerns hund!) Som också av en slump har födelsedag idag med! Grattis på 9-års dagen smulan!

   


Av Helena Häll - 27 maj 2013 22:32

Eller ja.. Inte för mig! Jag har nog MINST 40 år kvar att jobba.. 763 om Reinfeldt får bestämma.. Höhö., skämt och sido det var ju givetvis inte min pension det rörde sig om utan min arbetskollega som jobbar i skolan. Hon har egentligen gått förbi åldern för slutpensionen som jag fattade de som men ser inte ut och vara en dag över 60 typ. Men i vilket fall som helst så var vi hembjudna till henne idag på lite god mat och umgänge med delar av jobbet! Eftersom vi både är förskola och skola i ett så blev det lite människor, men det är alltid trevligt att se ens jobbarkompisar utanför jobbet ibland med!! :) hon bjöd iallafall på god mat och en av hennes söner spelade lite gitarr och sjöng för oss, fantastiskt vackert var det! Han sjöng kanonbra! :) innan detta jobbade jag 7-18 idag med så har nu äntligen fått krypa ner i sängen och bara njuta! Godnatt min skatt!

Av Helena Häll - 26 maj 2013 22:34

Idag har det varit morsdag och jag har varit hemma och ätit middag hos mina päron idag tillsammans med farmor. Jag hade fått önska mat trots att det var mammas dag, men jag tror inte hon klagar! Jag valde grillat och det var super gott! Till efterrätt blev det jordgubbar och glas och lite choklad! Mums!

När vi ska gå hem och farmor ska klä på sig sin jacka.. så säger hon; min kappa måste vara minst 50 år gammal... ojoj tänkte vi och sen kom det fram att hon köpte den när hon var runt 20 år gammal! Eh, farmor du fyller 90! Kappan är inte 50 år utan cirka 70 år gammal! Åh herre min skapare, den såg inte ut att vara så gammal och den verkar ha hållt kvaliten väldigt bra! Det kanske var bättre förr trots allt?

Farmor, jag och mamma


   

Farmor och hennes kappa!

Av Helena Häll - 25 maj 2013 21:31

Nu tar jag fem minuter av osocialitet med min mobil och visar min kväll! Ikväll är det tjejfest som gäller! På plats är det åtta fina damer! Jag, Anna, Ida, Erika, Emelie, Sara, Emma och pillan!! Ikväll kör vi och så vi se vad vi hamnar och vad som sker!

Av Helena Häll - 24 maj 2013 19:29

Jag har unnat mig shopping idag, inte vilket shopping som helst utan jag har succésivt börjat min makeover av min balkong så jag var i en av mina favoritaffären (förutom stallqvarn och ekohallen..) Jag var på blomsterlandet!   Jag började nämligen omplanteringen av mina tomater igår.. och givetvis tar ju den förbannade jorden slut.. Jag hade nog inte tänkt att krukorna var SÅÅÅ stora. Haha.. Men men, jag fick åka och köpa mer jord och passade då på att köpa även lite nya stora krukor till balkongen och lite annat smått och gott till att inreda min balkong med.. Det ska bli så fantastiskt när det är klart! Jag hoppas banne mig inte att det blir frost på nätterna nu, eftersom mina tomater fått flytta ut på balkongen nu! Men va fan det är ju 24maj.. Man tycker ju att den där jävla vinterkylan ska släppa taget snart! Får ta tag i att plantera om mina paprikor med!   

Men när jag ändå var på eurostop (som det inte längre heter..) Men i min värld heter det fortfarande det! Så bara RÅKADE jag gå in i skoaffären där med.. är väl något typ av underaffär till sjökvists skor.. De har ju i vilket fall massvis med skor och som en före detta skogalning som jag har varit (jag har skärpt mig enormt mycket senaste två åren!!) Men jag gick in där iallafall och vad händer?! Jag förvandlas till en minikopia av min mor och dras till rean.. och vips så hade jag hittat ett par skor till halva priset!! Endast 150kr för ett par skitsnygga sommarskor! Nu råkade det ju vara så att jag köpte ett par skor i lund i helgen med.. Hahaha.. Bra där Helena! Två par nya skor på sex dagar! Men det är ALLTID användbart när man inte är hob!   

Två av mina tomatplantor planterade på balkongen!


 

Shopping på blomsterlandet!!   


 

Dagens fredagsfynd! 159 kr!


     

Skorna köpta på H&M i Lund, 129 kr! 

Av Helena Häll - 23 maj 2013 15:33

Ett av mitt livs störtsa drömmar har gått i uppfyllelse! Jag har fått se Eurovision song contest LIVE direktsänt på plats i Malmö arena i lördags! Tack ska jag väl först och främst säga till Loréen! Jag fick mig även en smärre chock när på plats i lördags smällde av det här! Lyssna och njut på 11500 galna människor i publiken! Det var satans mäktigt!


 

Vi kanske ska börja där vi slutade igår! Hemkomna efter en fantastiskt solig dag i fantastiskt mysiga lund! Vi gjorde oss i ordning på hotellet och fixade till allt vad som skulle fixas, locka håret och piffa oss med fjärilar eftersom symbolen för eurovision i malmö är var en fjäril! När vi var färdiga, åt vi snabbt på burger king (jag var för nervös för att få i mig mer än en hamburgare) Sedan satte vi oss på tåget mot malmö arena och på tåget träffade vi några danskar.. Vi grattade dem till segern, fem timmar för tidigt! Inte visste vi hur rätt vi hade redan då! Jag har ju ifs hävdat detta i många, många veckor nu! Jag sa det till Anna för hur länge sen som helst med följkommentaren; -Anna, kom ihåg att jag var den första som sa att danmark skulle vinna!     

Väl på plats vid malmö arena tog vi massa kort, både enskilda och tillsammans med vår stora sverigeflagga! Sen stod vi något så svenskt som en kö! Haha.. Det började komma en hel del folk och vid sju släpptes vi in i arenan. Jag hade ju fått tag på några av arenas sämsta biljetter, dvs jag betalade 250kr st jämförst med ca 2000kr de andra i arenan hade betalt för lite bättre platser. Det hade jag lätt med kunnat betala men de var redan slut efter tre-fyra minuter! Men huvudsaken var att vi var på plats, trots att vi satt bakom scenen.. Humm.. bakom scenen tänker ni.. då kan vi väl inte ha sett något.. Och nej det trodde inte vi heller att vi skulle göra! Vi såg showen snett uppifrån och bakifrån och hade dessutom bildskärmar som visade allt framifrån med! Så såg det gjorde vi, väldigt mycket bättre än förväntat!   Och det bästa v allt var att man på plats fick känna på atmosfären och publikens tryck under vissa låtar! Speciellt EN! Robin Stjernberg, du fick mig att börja gråta som ett barn! Efteråt när han sjungt så grät jag av lycka, det var helt magiskt att vara med om! På min inspelning hörs inte knappt Robin, man hör mig och resten av pubiken! Hur häfftigt som helst!   


 
 

Det var även ett fantastiskt tryck under danmarks bidrag, norges och även islands bidrag. (Lyssna och titta på publiken i klippen, mäktigt!) Tyskland fick även mycket jubel i arenan. Cascada som sjöng tysklands bidrag är ju väldigt stor i sverige men inte alls lika stor i hemlandet tyskland, det berättade min granne i pubiken, som var tysk! Han var krönikör för unibet i tyskland och bloggade en del han med och sa att han skulle skriva om mig för jag gjorde hans kväll fantastisk pga att jag var så känslomässig och inne i detta med hela mitt hjärta! Han var påväg att börja gråta när jag grät och han tackade det ödmjukaste när vi skiljdes åt!


Här är danmarks bidrag! (I tävlingen inte när hon vann!)


 

Cascada för tyskland! Dock på sniskan, men ni får vända på huvudet! Lyssna på pubiken om inte annat!


 

Bonnie Tyler (Live) Såå coolt! Hon fick många applåder och hurrarop!


När kvällen var slut åt vi lite och sedan tog vi tåget hemåt mot Lund igen. Och väl i Lund igen så fick någon annan agera hotellverksamhet denna gången. (Annars brukar det ju vara jag!) Nu blev det tvärtom, och tur var väl det så många gånger som han sovit på Hotell HÄLL. På morgonen var jag tillbaka och damerna och jag intog ännu en gång en frukostbuffé (Detta kan man ju inte missa!) Sedan var det några timmars bilresa hem igen i ösregn! Nu sitter jag här några dagar efter och kan knappt förstå att det är sant, att jag har fått förverkliga min dröm! Jag har sett varenda eurovision sen 1997, när katrina and the waves vann.. Jag spelade in de varje år och såg de, om och om igen! (Ibland undrar jag och jag är störd på riktigt!?   ) Men nu iår blev drömmen verklighet, Eurovision kom till Sverige! (Ja, jag vet att vi vann 1999 också men då var jag 12,5år och hade inte tanke på att man kunde se det på riktigt!) Men i lördags fick jag det! Tacka alla underbara som gjorde denna helgen till en av de bästa i mitt liv!   


Hejjja ROBIN!!!


 

Tågresan - Karin och Sandra


 

Tågresan - Anna och jag!


 

Ett gäng glada danskar (De måste varit själaglada fem timmar senare!)


 

Malmö Arena


 

Även om jag just här har lite problem med flaggan så ser ni mina fina kläder och fjärilarna i mitt lockiga hår!


 

Anna, Jag och Sandra


 

Hejja Sverige! Från vänster; Karin, Anna, Jag och Sandra


 

Ska det va, ska det vara ordentligt!


 

Taggad till tusen! Heja Sverige!


 

Mycket folk på plats!


 

Precis innan vi går in på arenan!


 

Heja Island!


 

Heja Finland!! Marry me baby?


 

Jag poserar!


 

Arenan framifrån utan allt folk!


 

Tack det samma!


 

Publikhav åt ena sidan...


 

och publikhav åt andra sidan..


 

Moldavien, tjejen som steg upp i skyn i sin klänning!


 

Den glada läkaren från Malta. Som i låten sjöng Oh Oh.. Det gjorde 11500 personer till kan jag lova.. så satans jävla häfftiga var det!


 

Rysslands fina ballad!


 

Azerbadjan - Han ser ut som en arabisk Måns Zelmerlöv!! Sååå snygg (om han noprar ögonbrynen lite)


 

Titta! Han har en låsaskompis i lådan!


 

Tävlingens snyggaste! My bon italiano!


 

Upp ur golvet vänd åt vårt håll kom hon.. Den älskade Loreen!


 

Ytterligare en av kvällens godingar! Gud vad killen är snygg!!


 

Sarah Dawn Finer (framifrån, tagen på bildskärmen!)


 

Sarah Dawn Finer tagen bakifrån från där vi satt!


 

Grattis Danmark!


   

Skönt att vi inte behöver åka så långt nästa år!   


Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards