Direktlänk till inlägg 23 maj 2013

Eurovisionresan del 2; The night of my life!

Av Helena Häll - 23 maj 2013 15:33

Ett av mitt livs störtsa drömmar har gått i uppfyllelse! Jag har fått se Eurovision song contest LIVE direktsänt på plats i Malmö arena i lördags! Tack ska jag väl först och främst säga till Loréen! Jag fick mig även en smärre chock när på plats i lördags smällde av det här! Lyssna och njut på 11500 galna människor i publiken! Det var satans mäktigt!


 

Vi kanske ska börja där vi slutade igår! Hemkomna efter en fantastiskt solig dag i fantastiskt mysiga lund! Vi gjorde oss i ordning på hotellet och fixade till allt vad som skulle fixas, locka håret och piffa oss med fjärilar eftersom symbolen för eurovision i malmö är var en fjäril! När vi var färdiga, åt vi snabbt på burger king (jag var för nervös för att få i mig mer än en hamburgare) Sedan satte vi oss på tåget mot malmö arena och på tåget träffade vi några danskar.. Vi grattade dem till segern, fem timmar för tidigt! Inte visste vi hur rätt vi hade redan då! Jag har ju ifs hävdat detta i många, många veckor nu! Jag sa det till Anna för hur länge sen som helst med följkommentaren; -Anna, kom ihåg att jag var den första som sa att danmark skulle vinna!     

Väl på plats vid malmö arena tog vi massa kort, både enskilda och tillsammans med vår stora sverigeflagga! Sen stod vi något så svenskt som en kö! Haha.. Det började komma en hel del folk och vid sju släpptes vi in i arenan. Jag hade ju fått tag på några av arenas sämsta biljetter, dvs jag betalade 250kr st jämförst med ca 2000kr de andra i arenan hade betalt för lite bättre platser. Det hade jag lätt med kunnat betala men de var redan slut efter tre-fyra minuter! Men huvudsaken var att vi var på plats, trots att vi satt bakom scenen.. Humm.. bakom scenen tänker ni.. då kan vi väl inte ha sett något.. Och nej det trodde inte vi heller att vi skulle göra! Vi såg showen snett uppifrån och bakifrån och hade dessutom bildskärmar som visade allt framifrån med! Så såg det gjorde vi, väldigt mycket bättre än förväntat!   Och det bästa v allt var att man på plats fick känna på atmosfären och publikens tryck under vissa låtar! Speciellt EN! Robin Stjernberg, du fick mig att börja gråta som ett barn! Efteråt när han sjungt så grät jag av lycka, det var helt magiskt att vara med om! På min inspelning hörs inte knappt Robin, man hör mig och resten av pubiken! Hur häfftigt som helst!   


 
 

Det var även ett fantastiskt tryck under danmarks bidrag, norges och även islands bidrag. (Lyssna och titta på publiken i klippen, mäktigt!) Tyskland fick även mycket jubel i arenan. Cascada som sjöng tysklands bidrag är ju väldigt stor i sverige men inte alls lika stor i hemlandet tyskland, det berättade min granne i pubiken, som var tysk! Han var krönikör för unibet i tyskland och bloggade en del han med och sa att han skulle skriva om mig för jag gjorde hans kväll fantastisk pga att jag var så känslomässig och inne i detta med hela mitt hjärta! Han var påväg att börja gråta när jag grät och han tackade det ödmjukaste när vi skiljdes åt!


Här är danmarks bidrag! (I tävlingen inte när hon vann!)


 

Cascada för tyskland! Dock på sniskan, men ni får vända på huvudet! Lyssna på pubiken om inte annat!


 

Bonnie Tyler (Live) Såå coolt! Hon fick många applåder och hurrarop!


När kvällen var slut åt vi lite och sedan tog vi tåget hemåt mot Lund igen. Och väl i Lund igen så fick någon annan agera hotellverksamhet denna gången. (Annars brukar det ju vara jag!) Nu blev det tvärtom, och tur var väl det så många gånger som han sovit på Hotell HÄLL. På morgonen var jag tillbaka och damerna och jag intog ännu en gång en frukostbuffé (Detta kan man ju inte missa!) Sedan var det några timmars bilresa hem igen i ösregn! Nu sitter jag här några dagar efter och kan knappt förstå att det är sant, att jag har fått förverkliga min dröm! Jag har sett varenda eurovision sen 1997, när katrina and the waves vann.. Jag spelade in de varje år och såg de, om och om igen! (Ibland undrar jag och jag är störd på riktigt!?   ) Men nu iår blev drömmen verklighet, Eurovision kom till Sverige! (Ja, jag vet att vi vann 1999 också men då var jag 12,5år och hade inte tanke på att man kunde se det på riktigt!) Men i lördags fick jag det! Tacka alla underbara som gjorde denna helgen till en av de bästa i mitt liv!   


Hejjja ROBIN!!!


 

Tågresan - Karin och Sandra


 

Tågresan - Anna och jag!


 

Ett gäng glada danskar (De måste varit själaglada fem timmar senare!)


 

Malmö Arena


 

Även om jag just här har lite problem med flaggan så ser ni mina fina kläder och fjärilarna i mitt lockiga hår!


 

Anna, Jag och Sandra


 

Hejja Sverige! Från vänster; Karin, Anna, Jag och Sandra


 

Ska det va, ska det vara ordentligt!


 

Taggad till tusen! Heja Sverige!


 

Mycket folk på plats!


 

Precis innan vi går in på arenan!


 

Heja Island!


 

Heja Finland!! Marry me baby?


 

Jag poserar!


 

Arenan framifrån utan allt folk!


 

Tack det samma!


 

Publikhav åt ena sidan...


 

och publikhav åt andra sidan..


 

Moldavien, tjejen som steg upp i skyn i sin klänning!


 

Den glada läkaren från Malta. Som i låten sjöng Oh Oh.. Det gjorde 11500 personer till kan jag lova.. så satans jävla häfftiga var det!


 

Rysslands fina ballad!


 

Azerbadjan - Han ser ut som en arabisk Måns Zelmerlöv!! Sååå snygg (om han noprar ögonbrynen lite)


 

Titta! Han har en låsaskompis i lådan!


 

Tävlingens snyggaste! My bon italiano!


 

Upp ur golvet vänd åt vårt håll kom hon.. Den älskade Loreen!


 

Ytterligare en av kvällens godingar! Gud vad killen är snygg!!


 

Sarah Dawn Finer (framifrån, tagen på bildskärmen!)


 

Sarah Dawn Finer tagen bakifrån från där vi satt!


 

Grattis Danmark!


   

Skönt att vi inte behöver åka så långt nästa år!   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Lördag 20 april 00:04

Jag skrev egentligen ett inlägg i onsdag, om min fiskgratäng, det försvann. Och igår somnade jag tidigt! Men nu är jag vaken och vi kom alldeles nyss hem från AW-quiz på glädje och födelsedagsfirande av Ole (Martins pappa!). Anledning till att vi qui...

Av Helena Häll - Tisdag 16 april 21:35


Idag var jag på quiz på biblioteket med Mirre, hennes man Peter och två till. Det har vi gjort tidigare också. Litteraturquiz med ett tema, idag var det filmtema! Det var roligt, men som vanligt varje gång vi är på quiz på biblioteket så förlorade vi...

Av Helena Häll - Söndag 14 april 20:24

Idag fyllde barnens kusin år! Så på eftermiddagen var vi bjudna på kalas hemma hos Martins syster med familj! Men innan det, på förmiddagen var jag först en snabbis på asecs och köpte sista presenten till Erik! (Kan dock ha glömt att de öppnar 11 på ...

Av Helena Häll - Lördag 13 april 22:28

Idag känns det som det har varit en lång dag! Vi har varit ute och lekt, tittat på två och halv film, lekt med Lego och städat och sen när barnen somnat har jag pusslat och duschat. Ja det var den dagen! Elliot som hade feber när han kom hem igår har...

Av Helena Häll - Fredag 12 april 21:36


Efter en stimmig vecka på jobbet med mycket personalbortfall, inklusive mig själv i onsdags så var det väldigt skönt med helg! Hade sett fram emot en quizkväll (som vanligt!) iom att det inte är något quiz nästa vecka. Men nä, när vi kom hem från för...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards