Alla inlägg den 9 november 2015

Av Helena Häll - 9 november 2015 20:20

Ja, idag har jag fått domen. Ytterligare en insats för att snart hela jag ska se ut som scarface sen. Jag ska operera armbågen.. Bha!! Jag måste lätta trycket på nerven, eller ja inte ja, utan läkaren givetvis.Men det hela började en januarikväll för snart 10år sen. Vi ska fira min gamla klasskompis Andys 20-års dag. Det hade regnat, frusit på och sen snöat.. ja ni vet ju hur fort vädret kan slå om. På väg till utestället huset går vi genom hamnparken och jag och Cattis får för oss att ha springtävling. Hon får tag på sin pojkvän och kan stanna i halkan, jag faller handlöst bakåt och tror jag landar på rumpan, men nääää, jag landar på vänster armbåge. TAck och godnatt min älsakde vänstra armbåge, du har dig aldrig varit dig lik igen. Jag lyckas slå sönder en hel del och gipas i nästan åtta veckor utan operation. Jag blir invaliditetsförklarad 2% i vänster arm och den är idag sne som fasen. Problemet är att ju längre tiden går tappar jag mer och mer känsel, för små saker och fortare och fortare, så nu efter nästan ett år på ortopeden med olika tester osv så fick jag domen jag gått och sytit för i 10 långa år. Läkaren talar om att de ska gå in i min armbåge och lätta trycket på nerven som går till lill och ringfingret. Ett snitt på nätta 15cm.. 15cm!!! what?? Det är ju för fan halva min arm!! Och till min stora farhåga så ska de söva hela fröken Häll, som sist hon sövdes blödde så mycket näsblod att jag såg ut som en krigshärd när jag vaknade upp! Jag har sen förra gången jag opererades även haft blodproppar i benet.. Läkaren löste problemet med att de ska stoppa i mig blodförbunnande innan operationen.. jösses.. dettta kan sluta hur som.. jag har ju önskemål om att det ska sluta med känsel i fingrarna och minskad smärta i armbågen, för efter läkaren har klämt och känt så har jag så ont att jag kan krivera!

Hur lyckas jag med allt egentligen? Känner att det börjar gå utför när mitt eget försäkringsbolag tycker synd om mig för allt jag råkar ut för...


#operation #armbåge #nerver #invalid #hurlyckasjag #10år  

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards