Alla inlägg den 17 november 2015

Av Helena Häll - 17 november 2015 20:41

Detta inlägg handlar varken om pasta eller pizza, även om jag hade kunnat skriva ett helt inlägg och lite till om det sistnämna. Utan detta handlar om att parkera!! Jag är rent ut sagt SÅ JÄVLA TRÖTT PÅ BRISTEN PÅ PARKERINGAR PÅ TORPA!!! (om nån undrar så skrek jag precis ut det). Visst jag är lite bortskämd med att under mina fyra första år på torpa ha haft en egen parkeringsplats och aldrig behövt leta efter plats. Och ja det gick an de första månanderna här i mitt nya hem (350m) från det gamla! Men nu är det ett rent helvete, vet ni varför? Jo för det är nått jävla nöt (gissningsvis på kommunen) som har bestämt att det ska göra om så fint på hela torpa (och mer där till sen) och ja jag vet att det behöver bytas rör osv osv.. Men det är inte utgrävningarna som stör mig, det är det ni har gjort efteråt!! Vem i helvete bestämde att på varje kvarter ska det börja med en JÄTTEtrottoras bit, sen mitt parkeringslängan utmed kvarteret ska det vara nån jävla refug liknande sak (ska sättas nån jävla buske i den) men den är stor som ett jävla flerfamiljstält!! och sen avslutas det med en JÄTTEtrottoars bit till!! I snitt försvinner det ungefär 4-6platser per kvarter!!! Hur i helvete tänkte ni? Tänkte ni att folk skulle cykla eller åka buss istället? då kan jag tala om att det tänker inte folk, många jag känner på torpa har varken bussförbindelse eller cykelavstånd till sina jobb så vida de inte vill börja färdas tre timmar innan de börjar jobba! Belutet om att bygga torpa så fint (för jag det blir fint) men jag hade hellre sett det mer praktiskt, mer fuktionellt.. För den som har tagit beslutet jag kan slå fan vad om att det personen bor i villa, med egen garageuppfart och inte ser problemet som blir om du kommer hem efter klockan 17,30..Var det jobbigt innan är det KATASTROF idag! Åh nej, jag tänker inte ställa av bilen för att gå/cykla/bussa whatevere till jobbet, det tar mig nämligen cirka fem-sex gånger så lång tid, om jag har tur att bussen går hela vägen fram till jobbet, vilken den bara gör sex gånger på ett helt dygn!!! När jag börjar klockan sex som imon, tror ni jag ens har möjlighet att åka buss, eh NÄÄÄ! Men åter till parkeringsdilemmat.. Idag slutade jag strax innan 19.00, helt torpa är upptagna parkeringar eller stora grushögar.. Jag var så sur och tvär att jag hittade på en egen parkering (som ganska ofta händer) när jag slutar sent. Jag kan ev ha flyttat lite på en förbjuden att parkera skylt bara sisådär 30-40cm så min bil gick in emellan, fick till och med hjälp av en kille som gick förbi att flytta skylten! Hahahaha.. Han hade full förståelse för mig, vilken jag tackade honom för! Så vad hela detta byggarbete och idioti har gett mig är att man får vara lika uppfinningsrik i sina parkeringar som italienarna är, dvs djungels lag och får du plats så kan du stå där, även om det betyder att du får flytta lite skyltar på köpet!!


#byggerom #parkering #idiot #jönköping #jagblirgalen #italienare   

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards