Alla inlägg den 26 juni 2022

Av Helena Häll - 26 juni 2022 21:47

Idag har vi haft en ordentligt försmak på semesterkänslan. Eller ja, Martin, Max och Elliot har ju faktiskt semester redan, är ju bara jag kvar. Värmen har även idag varit kompakt och stekande till den milda grad, men förmiddagen spenderade vi inomhus och packandes inför avfärd mot landet. Där har vi firat svärmor som fyllt 57 idag. Vi åt greksallad till lunch, fikade tårta och sedan åts det stekt korv innan det var läggdags för barnen. Däremellan hann vi även bada i rolstorpasjön och klippa lite gräs och trilla i trappor. Ja, inte vi då utan barnen, Eje trillade i stentrappan ute och Max trillade ner i trappen inomhus. Suck! Mina barn alltså! De ger en hjärtklappning för mindre! Men de klarar sig ju så mycket bättre än vi vuxna gör. Hade jag gjort iallafall Max vurpa hade jag gissningsvis brutit ett antal ben! Men i vilket fall när barnen hade somnat så åkte jag hemåt utan min familj iom att jag ska jobba imorgon så fick jag sova ut lite innan de sista jobbdagarna. Men fasiken vad tomt det känns hemma. Jag saknar ihjäl mig efter dom! Även om man ibland behöver lite tid för sig självt så tar det fem minuter så saknar man dom! Men har duschat och suttit på balkongen sen jag kom hem i den varma kvällsluften. Superskönt, men ensamt!

#semester #ensamhemma #landet #bada #rolstorpasjön #minfamilj

Eje kör! Nästa station landet!

Greksallad till lunch

Skål för farmor!

Botten upp igen!

Nom nom med tsatsiki!

Bad i rolstorpasjön!

Livet på landet!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards