Alla inlägg den 16 juni 2022

Av Helena Häll - 16 juni 2022 20:00

Idag har vi varit lite moderna, vi har nämligen ätit fishtacos! Fast den barnvänlig varianten, fiskpinnar i tortillabröd med tillbehör. Men vad gjorde det att vi gjorde den barnvänlig? Barnen åt ändå inte fisken. Hahaha! Men vi andra åt iallafall! Jag hade creme fraiche i botten på brödet, sen fiskpinnar, rödlök, kikärtor, avokado, fetaost och lite sriracha chilisås på!

Det blev himla gott faktiskt! Ett nytt sätt att äta fisk på. Vi är nämligen lite dåliga på det, men nu får ju både barnen och jag det nästan minst en gång i veckan på förskolan. Men Martin han behöver ju också utöka sitt fiskintag, så för att kompensera åt han två tredje delar av alla fiskpinnar idag!

Annars har dagen känns superlång och jag ligger i soffan och bara stirrar nu. Är så trött och sliten idag och efter Max läggning var det nästan så jag kände att jag övervägde att stanna i sängen. Men nu har jag tagit mig till soffan och ska försöka göra något produktivt av mitt liv en stund innan jag går och lägger mig!

Här får ni en bonusbild på mattjuven som passade på att börja plocka till sig tillbehör och börja äta medan jag skulle hämta mer saker i köket. Söta unge!

Majs och fetaost snodde mattjuven!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards