Alla inlägg den 6 juni 2022

Av Helena Häll - 6 juni 2022 20:27

Idag har vi spenderat nationaldagen på landet! Eller ja halva dagen iallafall! Vi åkte strax efter halv tio och kom hem vid tre-snåret. Men som vi har arbetat! Jag har haft terapiarbete deluxe! Jag har nämligen klippt gräs, för hand!! Jag har till och med blåsor i handen för allt klippande men fasen viken meditation det är! Jag kanske ska börja klippa gräsmattor som avkoppling! Kan ju inte skoja bort vilken mega trädgård de är på landet, nästan som en mindre herrgårdstomt, eller de känns iallafall så när man ska klippa det för hand! Anledningen till det hela var mest att martins morfar och morbror inte fick igång åkgräsklipparen (för ja, det finns en sån till den trädgården!). Men det gick bra ändå! Jag fick ju mig en härlig avkopplade stund och en fasligt ful bränna efter linnet! Och barnen var nöjda, de hjälpte till att vattna och klippa lite, och leka med gruset i grusgången!

Nu på eftermiddagen har vi tagit det lugnt och käkat lite middag och duschat och sanerat oss efter all gräsklippning och trädgårdsarbete!

Mot landet! Packning för en hel armé!

Först klippte Elliot och farmor lite gräs!

Sen klippte Elliot och pappa lite gräs!

Sen tog jag över och klippte följande;

Allt detta!

Allt detta!

Allt detta!

Och allt detta! Plus lite till!!

Fikapaus!

Eje lär sig en ny sport på landet!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards