Alla inlägg den 1 juni 2022

Av Helena Häll - 1 juni 2022 21:14

Ja idag är det ju första juni och officiellt sommarens första dag! (Typ iallafall!) det är har regnat för sjuhundrade dagen irad typ och inte är det särskilt varmt heller! Det är ju inte kallt men när man jämför med andra år så är det inte så varmt. Och nu läste jag någonstans att juni skulle bli regnigt.. Jahopp, för juli är ju alltid regnigt annars så det blir säkert en regnig sommar allt som allt! Typiskt! Men det återstår att se, men regnar det så blir det ju ifs mer tid för läsning! För under majmånad har jag inte haft ro att sitta ner och läsa utan ALLA böcker jag betat av i maj är ljudböcker. Men jag har ändå betat av fem stycken;

Margit Sandemo - Ljuset i dina ögon (Häxmästaren del 2)
Margit Sandemo - När mörkret faller (Häxmästaren del 3
Margit Sandemo - Ondskans ansikte (Häxmästaren del 4)
Margit Sandemo - Eldprovet
(Häxmästaren del 5)
Margit Sandemo - Irrbloss
(Häxmästaren del 6)

Som ni ser är alla i samma serie av böcker och det är en serie på 15 böcker som är en spinoff på sagan om isfolket-serien som jag läste klart tidigare iår. Jag har ju som mål att läsa/lyssna på 50 böcker under 2022. Nu efter fem månader har jag redan läst 26 st! Heja mig! (Kanske för Margit Sandemos böcker bara är på ca 250 sidor var men ändå, de ska ju ändå läsas!).

Annars idag har jag jobbat mellan 9.30-16.30 sen åkte jag från ett regnigt Taberg till ett soligt Jönköping och hämtade hem resten av familjen från lekplatsen. Sen lagde vi hamburgare och sen när barnen somnat öppnade jag min andra lucka i min sommarkalender från rituals jag fick i morsdagpresent! En body scrub! Tjoho! Jag genast och duschade så jag kan göra slut på de gamla jag har för att kunna använda det nya jag fått!

#majbiblioteket #lästaböcker #läsa #läsmål #läsmål2022 #margitsandemo #häxmästaren #rituals #sommargåvor

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards