Alla inlägg den 30 december 2021

Av Helena Häll - 30 december 2021 21:15

Igår blev det inget inlägg, jag spenderade nämligen kvällen med att kolla klart på säsong 1 av tv-serien the Witcher. Jag plöjde tre avsnitt i rad och vips så var säsong 1 redan sedd.. jag har nog inga problem att hinna se klart säsong 2 innan jag börjar jobba igen tänkte jag och gick genast och lånade de två första böckerna som the Witcher bygger på. De är som noveller i två böcker sen ytterligare sex romaner till sen. Men jag gjorde ett litet uppehåll i läsning av sagan om Isfolket böckerna och började läsa the Witcher.. jag har visst läst en fjärdedel redan! Haha! Och då spenderar vi denna kväll med ost, kex, friterade godsaker, chips, spel och öl! Dvs inget läsande eller tv-serie tittande! (Förövrigt så vann jag 90-tals spelet idag!).

Annars idag har jag och martin snabb-plockat iordning i källaren och ställt ner våra julsaker vi har städat undan nu. Sen har jag varit på Ica-maxi (ihop med resten av Jönköpings befolkning) och köpt hamburgerkött vi ska ha i våra tunnbrödsrullar ihop. Martin skulle köpt det när han var och handlade härromdagen. Men enligt honom fanns det absolut inte alls, så när jag skickade han en bild idag så sa han att de måste ha beställt det nytt till sortimentet och skyltat upp det enkom för mig. (Han var där i måndags kväll) hahaha! Annars har barnen haft lite vattenlek i diskhon också och var sjukt nöjda. Eller ja alla var nöjda när Elliot blev förvisad att leka i badkaret istället annars hade köket varit blött från golv till tak. Max är inte lika mycket väderkvarns viftig som Elliot!

Nu sover barnen iallafall gott sen nån timme tillbaka, martin och jag är proppmätta och spelet är färdigt, nu gäller det bara att vila upp sig inför morgondagen och göra färdigt mitt quiz!

#thewitcher #densistaönskningen #ödetssvärd #läsa #biblioteket #vattenlek #fixarfrasse

Mina nya biblioteksfynd!

Här fanns hamburgerkött till halva ica-maxi! Märkligt!

Vattenlek!

Han var såååå nöjd vår lilla fixar-Frasse!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards