Alla inlägg den 26 december 2021

Av Helena Häll - 26 december 2021 19:47

Igår kväll när barnen hade somnat passade jag och Martin på att ha lite spelkväll med goda tillbehör! Vi spelade ett 90-tals quiz-spel som var svårare än vad man kunde tro, men tillslut vann Martin. (Typiskt!) sen drack vi drink och åt kex och ost till! En litet ihopplock av ostar som vi även köpte till våra föräldrar i julklapp från Ica maxi och nu har det kommit upp reklam för just detta ostpaket i vårt flöde på Facebook! (Gah, man kan ju känna sig avlyssnad för mindre!! Iom att vi inte har googlat de utan köpt det på måfå när vi var där). Men detta till trots var både drinken, kexen och ostarna goda och spelet var kul!

Idag har det varit dop på schemat. Mitt andra på två veckor! Jag som inte har varit på dop på flera år. Tror de senaste var i sep 2019. Sen nu har jag varit på två stycken bara i december i år. Men det var min kusins barn som döptes. Det var dock ett vuxendop då hon är typ sju eller nått sånt. Sen efter dopet var vi och åt på rosegardens buffé och åt så mycket att jag kommer nog vara mätt en vecka framöver! Hujedamig! Dock var det en stund av egentid även detta dop, då barnen var hemma med sin farmor och var enligt henne så snälla så. Sen när hon hade gått igen lyckades Elliot klättra upp i en fåtölj och montera ner lysknappen för testa om den gick att äta.. suck och stön! Men men imorgon är en annan dag (och inte en annandag!)

#spelkväll #kexochost #drink #90talsquiz #dop #rosegarden

Mojitokväll hos oss!

Ost och kex! Mums!

Vinnare av spelet!

Dagens fina dopfamilj!

Buffe!!

Du och jag!

Lilla snälla beskedliga Elliot ihop med farmor.. sen när hon gått klättrade han i fåtöljen och monterade ner lysknappen..

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards