Alla inlägg den 7 december 2021

Av Helena Häll - 7 december 2021 20:30

Idag sa jag till Martin när han kom hem från jobbet att idag förtjänade jag minsann en stor guldstjärna för allt jag har lyckats med! Han undra; vad har du gjort?

Jo det ska jag berätta, först roddade jag två barn hemma på morgonen (gör ja ifs varje vardagsmorgon) men ändå, byta blöjor, klä på, ge dem frukost, ha tålamod när de sätter sig på tvären osv.. sen efter detta, ut med Max till bilen, satte han där (min mamma kom och höll vakt) medan jag gick bort med Eje till förskolan. Jag råkade säga hej då till han och han bröt ihop totalt. Le säg att allt blir bra, kuta tillbaka till bilen, köra Max till BVC (vi hann även vara lite kulturella och titta på julkrubban! Max vinkade glatt till Jesusbarnet!). Sen besök på BVC men Max som medan vi väntade sprang maraton i korridorerna och klättrade på möblerna. Sen på själva besöket blev han godkänd! (Pust!). Tillbaka till bilen, köra Max till förskolan! Hem och kissa. Sen åker jag till tandläkaren. Visar sig att ska jag få en ny tråd på baksidan får de göra om alltihop. Jaha, okej. En timme senare med slipning av gammalt lim och borttagning av en liten trådbit som satt kvar och dessutom nya tandavtryck. (Det värsta jag vet!) så hade jag blivit 805kr fattigare, gråtit floder och hulkat upp massa slem. Lyckades hämta mig en sallad som jag tryckte i mig på en kvart innan jag skulle åka och jobba. Sen jobb i några timmar innan jag skulle hem igen och hämta barnen. Lyckades få med mig dem hem utan några större bråk eller tårar! Sen när martin kom hem lagade jag mat, sen åt vi, tittade lite på tv med barnen. Sen hann jag duscha och när jag väl var färdig fick jag näsblod precis innan barnen skulle sova. Men nu sitter jag i soffan, barnen sover! Och jag förtjänar en stor guldstjärna för dagens insatser! Jag är nämligen helt slut!

Max och julkrubban!

Max rider på hästen i väntrummet (innan han började sitt maraton!)

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards