Alla inlägg den 11 december 2021

Av Helena Häll - 11 december 2021 20:36

Nu har det varit tyst några dagar här på bloggen. Men har varit lite trött igen och sen rullar livet på utan att man gör något mer än det vanliga. Och så kul är det inte för andra att läsa om hur jag jobbar, hämtar och lämnar barn och sen typ somnar som en stock!

Men se idag har vi gjort något vi uppenbarligen bara gör en gång i halvåret. Och då verkligen prick på dagen för ett halvår sen! Vi har varit med Max hos frisören! Han satt still som ett ljus och spelade Bolibompa på min mobil och frisören sa att detta var minsann den smidigaste barnklippningen på hela veckan! Fin blev han också och herregud vad hår vi klippte av denna gången med! Hur mycket hår kan en 2,5-åring ha egentligen?

Sen på eftermiddag var vi ute en sväng. Max somnade i vagnen och vägrade byta ställning utan han skulle hänga över kanten på vagnen och sova. Och väcka han fick vi minsann inte göra förrens vi kommit till gården där min mamma fikade med Inger och Ewa-Karin och vips så fick synen av pepparkakor liv i ungen igen!

Efter middagen idag hämtade vi upp julgranen från källaren och satte upp den i vardagsrummet.. herregud! Vad har vi gett oss in på?! Hur tänkte vi? Men skam den som ger sig! Elliot har pillat på alla plastbarr han kom åt och slickat på ljusen. Max lekte mest kurragömma bakom granen och sprang förbi och pillade på den ungefär hela tiden.. men förhoppningsvis tappar de intresset för granen snart (får vi hoppas) annars får vi ett par långa veckor kvar tills den ska plockas ner igen! Pust och stön!

FÖRE-bild! Hår som ligger som en liten svampmössa hade han?

EFTER-bild! Nyklippt hos frisören! Så fin min lilla Maxen!

Sen somnade han över barnvagnen!

Men vaknade när han fick pepparkaka!

En leker kurragömma och en pillar på granbarr och slickar på ljus.. kul jul!

Max borta!!! (Han har dessutom kallat granen för blomma flera gånger!)

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards