Direktlänk till inlägg 9 oktober 2021

Återkallelse och adoption!

Av Helena Häll - 9 oktober 2021 20:40

Idag känns det som vi hunnit med typ allt i världen (nästan iallafall!) ändå har vi hängt i soffan senare delen av eftermiddagen och kollat barnprogram. (Med barnen då!). Men innan dess hade vi visst hög effektivitet! Jag skrev förövrigt en lista i morse på allt som skulle göras i helgen. Det är bara tre saker kvar på den! (Åka till Ikea, byta lampa i bilen och städa balkongen). Får se om det blir något av det gjort imon.

Idag har vi iallafall ätit frukost, (Elliot åt det sista av sin frukost på golvet), vikt tvätt, varit på promenad, handlat blommor och fika på torget, sedan lekt i sandlådan och åkt rutchkana. Vi har även ätit lunch sen kom Martins föräldrar då tog vi vår cykelvagn vi fick i present till Elliots födelsedag och lämnade tillbaka den. Inte för att vi inte ville ha den, utan för att de återkallade den för konstruktionsfel. Typiskt! Vi köpte iallafall en lampa till fronten på bilen och en hemlig julklapp till barnen. Sedan var vi och storhandlade (utan barn? det var rena himmelriket!). När vi kom hem igen var vi borta hos min mamma (pappa är inte hemma) och hämtade en hörnskåp jag har adopterat från mamma och pappa! Sen bar mina svärföräldrar hem det till oss och vips så hittade det sin plats perfekt i arbetsrummet! Wohoo! Jag är så nöjd med min adoption! Sen nu på kvällen hämtade vi pizza och mös tillsammans tills Max bröt totalt samman av trötthet eftersom han inte sovit middag idag! Så efter en kvart av tårar så somnade han på ungefär fem minuter, smidigt! Nu ska jag njuta av ett glas rött och att det är lördagkväll och jag är vaken! (Sov ju bort hela lördagkvällen förra veckan!). Så; Skål!

Elliot åt färdigt sin frukost på golvet idag..

Dagens promenad. Max kör Elliot i vagnen!

Egentid utan barn, då äter man glass!

Taaaadaa! Hörnskåpet står så fint där!

Pizzakväll hos oss!

 
 
Ingen bild

Mamma

10 oktober 2021 18:28

Vad roligt att du blev nöjd med adoptionen 👍!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Lördag 27 april 21:17

I torsdag slog min förkylning till, eller rättare sagt, den satte sig i bihålorna! Jag lät täppt och hade ont så efter jobbet åkte jag hem och sov i 2h. Sen sov jag på natten också! På fredagen jobbade jag som vanligt sen åkte Martin och quizade och ...

Av Helena Häll - Onsdag 24 april 21:32


Idag var våra söner på livets första fotbollsträning! Det var bollibompa (som det så käckt heter!) för barn som var född 19 och 20 som våra barn är. Så hela familjen drog iväg på fotbollsträning idag. De fick välja färg på sin väst och hamnade i olik...

Av Helena Häll - Måndag 22 april 21:18


Alltså kan någon efterlysa våren? Det borde låta ungefär såhär; söker efter årstiden då knoppar brister, solen värmer så smått, gruset sopas bort från gatorna, man känner att ljuset gör underverk med oss. Men NÄ.. inte iår heller. Inte för jag kommer...

Av Helena Häll - Söndag 21 april 20:54

Igår började vi förmiddagen med att träffa Max förskolekompis med familj. Vi gick i skogen vid vattenledningsparken. Barnen va helt överlyckliga och vi lyckades pricka en solig förmiddag. Även om det blåste kallt. När vi kom hem åkte jag på Storefact...

Av Helena Häll - Lördag 20 april 00:04

Jag skrev egentligen ett inlägg i onsdag, om min fiskgratäng, det försvann. Och igår somnade jag tidigt! Men nu är jag vaken och vi kom alldeles nyss hem från AW-quiz på glädje och födelsedagsfirande av Ole (Martins pappa!). Anledning till att vi qui...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards