Alla inlägg den 24 oktober 2021

Av Helena Häll - 24 oktober 2021 20:00

Då är Martins födelsedag snart till ända för iår. Vi vaknade upp barnfri i morse och fasiken vilken sovmorgon vi hade! Jag vaknade tjugo i åtta!! Alltså, på riktigt, tjugo i åtta!! Har inte sovit så länge på många, många, många år!! Inte ens innan vi hade barn (och definitivt inte efter!) så det var ljuvligt skönt. (Kan meddela att barnen vaknade kvart i sex hos farmor o farfar!) Jag gick iallafall upp och gjorde omelett med ost, skinka och fetaost, och rostade lite bröd och fixade iordning lite frukost på sängen åt Martin. Den åt vi i lugn och ro i sängen medan han öppnade sina paket. Jag och barnen gav honom kalsonger, strumpor, godis, ett spel och en köttklubba (alltså en sån man bankar snitzlar, burgare, kött och sånt med). Efter långfrukosten plockade vi iordning och städade upp lite och medan vi åkte och hämtade barnen så dammsög Tage lägenheten! Så smidigt! Han var precis färdig med dammsugningen när vi kom hem. På eftermiddagen kom mina föräldrar, Martins föräldrar, Martins mormor och morfar och Martins syster och firade födelsedagsbarnet lite! Han fick ännu fler presenter (lite till mig med iom att vi fick nya nattduksbord till sovrummet!) och massa ätbara saker, lite presentkort och en lott (-vet du jag fick bara en enda lott som han själv uttryckte det) men det räckte uppenbarligen för den vann han på! Nu sover barnen och vi andra njuter av lugnet efter en födelsedag som denna! Nästa gång vi får fira födelsedag i vår lilla familj är inte förens i maj, så tur att både min mamma, barnens kusin, och min bror fyller ut resten av årets födelsedagar!

Preppen inför födelsedagsfrukosten!

Frukost och paket!

Morgonens presenter!

Födelsedagsfika!

Martina och jag!

Kvällsmaten!

En nöjd födelsedagskille!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards