Alla inlägg den 30 oktober 2021

Av Helena Häll - 30 oktober 2021 20:59

Jaha då var även denna dagen till enda. Känns inte som jag gjort något vettigt idag heller. Men vi började iallafall dagen med lite mysfrukost och tv-tittande, efter det drog vi ut på promenad och efterföljande lek i sandlådan. Vi var ute nästan två timmar! Härligt! Sedan var det lunch och medan Elliot sov och jag och Max tittade ännu mer på TV, så var Martin och klippte sig! (Och rakade av sig allt skägg!) så det såg ut som vi renrakat en halv bisonoxe i badrummet efter det! Puh! Men det dammsögs och städades noggrant upp sen! Och så fortsatte det sen, ja alltså inte mer rakande av hår, utan städning! Jag har tvättat och städat och dammsugit hallmattan minutiöst med den vanliga dammsugaren. Detta samtidigt som jag förbannade varenda sandkorn på denna jord! Efter städningen var martin och handlade och sen hämtade mat. Efter vi intagit den, lekte vi lite med barnen, gjorde iordning dem och sen lyssnade vi på bok tillsammans. Mysigt! Sen somnade barnen (och nästan jag också) och martin letade efter sina glasögon.. bara det att han hade linser i, så han har inte haft dem sen i förmiddags. Hahaha! Men det gick på rutin att leta efter dem när vi nattat barnen!

Nu sitter vi iallafall uppkrupna ihop i soffan tillsammans med halva möblemanget från vardagsrummet för att Tage städar vårt hem medan vi slappar här soffan! Shysst deal!

Ute på vår dagliga promenad!

Max vid det stora däcket!

Den halva bisonoxen som rakade sig i vårt badrum!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards