Alla inlägg den 19 oktober 2021

Av Helena Häll - 19 oktober 2021 20:50

Idag har vi varit hemma hela familjen. Max är piggast, han har mest varit hemma för han har varit sjuk innan och hans hosta sitter i lite ibland, Elliot har också varit sjuk, men mer nyligen, men är på bättringsvägen. Jag är brakförkyld och har yrsel och Martin är snorig och nyser! Så rena rama kaoset hemma som vanligt! Går så bra att vila då när barnen är hemma och röjer och väsnas! Men nu sover de så ska njuta en liten stund till innan jag går och lägger mig, för ni ska inte tro att jag har sovit inatt heller. Utan Elliot har hållt låda och gnällt och inte velat sova, slutade med att han somnade på mig i sängen och jag fick lirka ner han jämte mig, sen sov inte jag mycket efter det! Bha! Längtar till alla är pigga och krya igen (eller framförallt jag själv eftersom jag verkar vara mest sjuk i den här familjen just nu). Men mitt i denna sjukstuga så har Max idag klämt fram två stycken treordsmeningar!! Wow! Jag är stolt som en tupp! (Tyckte nyss han började med tvåordsmeningarna!) men han har sagt; äta, mamma, ägg och Man, ban, igen. (Vilket betyder att jag som i mamman skulle äta ägg och att Max ville ha mer banan). Dock inte i samma sammanhang utan en mening till frukost och en till mellanmål. Bäst och inte spä på för mycket med en gång utan sprida ut sina treordsmeningar över hela dagen!

Dagens Tv-tittande med Bill och Bull! #pseudotvillingar

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards