Alla inlägg den 14 oktober 2021

Av Helena Häll - 14 oktober 2021 20:52

Idag har Martin fixat hemlig mat till middag. När jag kom hem hade han tinat köttfärs och dill.. eh? Okej! Men han var mystisk och tänkte minsann inte berätta vad han hade tänkt att göra! Men medan jag och barnen (som förövrigt för andra dagen i rad varit upp sen klockan fem!) tittade på tv, så fixade Martin ute i köket. Jag hör hur han donar och fixar (och svär lite). Till slut får jag komma ut. Då har maten fastnat i stekpannan! Hahaha! Så söt han är min man, men det lyckades vi rätta till, bytte stekpanna och gjorde en till. En till vadå undrar ni nu! Jo han gjorde en typ av omelett frittata med omeletten av riven potatis, sen på med chilisås och köttfärs (och dillen) och ost på med. Vet inte om det var något mer eftersom jag inte fick vara i köket när han lagade mat. Men maten var himla god! Den andra (den som lyckades bli bättre va godare!) men jag tog bilder på hur det var meningen att den skulle se ut och hur det blev. Och Martin utbrister under matlagningen, varför blir det aldrig som på bilden?! Hahaha. Ja, det kan man undra! Men jag är nöjd, han lagade hemlig (god) mat. Vilken överraskningen en torsdag som denna! Han är bra min man!

Såhär skulle det se ut!

Såhär såg det första kaoset ut i stekpannan! Hahaha!

Den andra blev mycket bättre!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards