Alla inlägg den 7 oktober 2021

Av Helena Häll - 7 oktober 2021 22:31

Idag var då torsdagen vi alla väntat på.. eller? Ja iallafall alla litteratur- och bokälskare! För idag tillkännagavs årets nobelpristagare i litteratur och jag säger som Gert Fylking alltid sa; ÄNTLIGEN! Nä, just det.. vem farao är han? Han vars namn det tog mig en kvart att uttala och som jag efter mycket om men nu har lärt mig är född på zanizibar (precis som Freddie Mercury!) De va det jag kom ihåg ja (det var ungefär 10min sen jag googlade på honom). Men grattis till han! Hurra!

Sen idag har vi gjort ett nytt recept i vårt lilla kök. Kycklinggryta med ris! Låter inte så avancerat och de var det inte heller. Vi stekte lite kyckling, gul lök och vitlök. Kryddade. Blandade i grädde, philadelphiaost, soya och riven ost. Till detta serverade vi även knaperstekt bacon, sallad och ris! Så himla gott var det!

#nobelpriset #nobelprisetilitteratur #äntligen #GertFylking #nyttrecept #kycklinggryta

Här är han som vann, jag har redan glömt vad han hette. Det började på A iallafall (Sorry mannen!)

Dagens nya maträtt! Så gott var det!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards