Alla inlägg den 8 april 2023

Av Helena Häll - 8 april 2023 21:06

Idag har det då varit påskafton! Vi började dagen med frukost och lite städning av städpatrullen innan vi gav oss ut och köpte bullar på torget och lekte på västra förskolans lekplats. Det var mysigt men kallt! Och Max fick ett utbrott när vi skulle hämta ett paket i affären. Men tillslut lyckades vi kollra bort han med att vi skulle äta lasange till lunch. På eftermiddagen lekte vi inomhus innan barnens mormor kom hit (min mamma alltså!) och åt middag. Morfar var sjuk så mormor fick komma ensam men mellan huvudrätten och efterrätten gick hon hem med mat till morfar. Tur att det inte är så långt! Vi åt iallafall tre rätters och efter middagen var det påskäggsletande. Max och Elliot hittade alla 10 äggen och fick varsit paket av oss och varsitt paket från mormor o morfar! Efteråt är det två helnöjda killar och två trötta föräldrar. Jag överväger att sova nu, kl 21 en lördagkväll! Nu får jag skärpa mig!

Städpatrullen!

Lek på västra förskolan!

Vår salladsbuffé idag!

Min påskoutfit. Långkalsonger och notera även öronpropparna!!

Barnens förrätt

Vår förrätt!

Vår huvudrätt!

Vår efterätt!

Äggletarjakt!

Såpbubblor var det bland annat i!

Elliot med sitt ägg!

Max med sitt ägg!

Tjosan! Nu är påskafton här!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards