Alla inlägg den 7 april 2023

Av Helena Häll - 7 april 2023 23:55

Vi börjar med det positiva för dagen. Dvs dagens släktutflykt! Vi var hemma hos Martins kusin och grillade korv med hans del av släkten. Och förutom att vi får vakta på våra barn typ hela tiden så fick jag sitta ner och få chansen att vara lite social en stund. Det gör mig gott i själen. Det behovet har inte min sambo lika mycket som jag så jag fick en stund med att släppa våra barn (Eller framför allt det ena). Och fick reda på en rolig nyhet också, (som jag redan gissade på vägen dit idag!). Men det blev en trevlig tillställning och barnen somnade i bilen på vägen hem. Elliot redan innan vi lämnat Norrahammar och Max somnade när vi precis passerat jordbrorondellen (Det är typ 3-4 min kvar hem därifrån). Men tillslut somnade de på kvällen och jag kunde pussla och kolla på masked Singer. Och ja, jag kunde inte hålla mig! Jag har googlat fram listan med vilka som döljer sig i maskerna, men jag tycker de lika kul för det! Idag skrattade jag hysteriskt åt mullvaden, synd han åkte ut! Någon annat som åkt, har åkt vidare i livet! Ingvar Hirdwall, mer känd som Martin Becks granne i Beck-filmerna. Ni vet mannen med nackkrage vars ständiga kommentar är; ska du ha dig en stänkare? Han är död. Det kändes lite sorgligt faktiskt! Han spelade även pettson i pettson och Findus julkalender från 1993. Vi såg den på jobbet för flera år sedan. Jag fick gå därifrån, för det ända jag såg framför mig var att Pettson ropade till Findus; ska du ha dig en stänkare? Hahaha! Det var helt enkelt hans replik och nu går den i graven! Vila i frid!

#långfredagen #grilla #pettsonofindus #korv #julkalendern #ingvarhirdwall #skaduhadigenstänkare

Äta korv med bröd!

Barnen hjälpte till och mata katterna!

Elliot klappar katten!

Jag och min avkomma!

Dagens framsteg med pusslet!

Julkalender från 1993 med Ingvar Hirdwall som Pettson

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards