Direktlänk till inlägg 27 december 2020

Lillebror fyller år!

Av Helena Häll - 27 december 2020 22:30

Idag är det lillebrors födelsedag. Ja alltså inte vår lillebror här i familjen utan min egna lillebror som fyller år. Mitt egna lilla syskon (han är ifs inte så liten, utan ca 30 centimeter längre än mig!) men idag fyller han iallafall år, 22 bast blir han! Hipp hipp hurra! Vi har varit borta och firat honom med hämtmat och lite lotter. Lagom till vi skulle gå bort till dom så slaktade Max kuvertet lotterna låg i. Tursamt nog så klarade sig lotterna och brorsan vann 30kr gånger 2 på två lotter så han blev 120kr rikare! (Och fick en skrynkligt tejpat kuvert på köpet med). Vi hämtade mat från både pizzerian och sambosak som har libanesiskt. Så jag frossade i mezas och spett tills jag blev proppmätt och då blev det efterrätt i form av lite prinsesstårta! Mumsigt!

Vi gick hemåt strax innan Max skulle lägga sig och på vägen hem somnade Elliot i vagnen (hur han nu lyckades med det, vi har 140 meter hem och det tar ungefär en minut att gå! Hahaha) men han somnade iallafall och Max bytte vi om på och sen somnade han med på mindre än fem minuter! Wohoo tänkte jag och martin, vi spelar ett spel och har lite tid tillsammans. Men nä, tji fick vi! Så fort vi packat upp spelet så vaknar Elliot igen (han har ett undermedvetet som känner på sig att vi ska spela spel!) och ligga eller sitta bredvid ville inte heller utan martin fick gå runt o bära han medan vi spelade spel, ändå tjöt han så han väckte Max och där stod vi med två vakna missnöjda ungar och det var de spelet ja! Men skam den som ger sig. Efter ungefär 7 miljoner pauser så lyckades vi spela klart ticket to ride - USA. Jag fick min revansch i tågspel, jag utklassade nämligen martin! Yes, då var denna kvällen räddad och guess what, nu sover båda barnen igen!

#lillebror #födelsedag #libanesiskt #prinsesstårta #tickettoride #spelaspel

Så mumsigt med libanesiskt!

Brorsan vinner storkovan.. eller 120kr iallafall!

Tack Ica-maxi för en god tårta!

Viktigt att blåsa ut ljuset när man fyller år!

Elliot som ville hjälpa pappa och spela!

Jag vann! (Jag är dem röda!)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Tisdag 16 april 21:35


Idag var jag på quiz på biblioteket med Mirre, hennes man Peter och två till. Det har vi gjort tidigare också. Litteraturquiz med ett tema, idag var det filmtema! Det var roligt, men som vanligt varje gång vi är på quiz på biblioteket så förlorade vi...

Av Helena Häll - Söndag 14 april 20:24

Idag fyllde barnens kusin år! Så på eftermiddagen var vi bjudna på kalas hemma hos Martins syster med familj! Men innan det, på förmiddagen var jag först en snabbis på asecs och köpte sista presenten till Erik! (Kan dock ha glömt att de öppnar 11 på ...

Av Helena Häll - Lördag 13 april 22:28

Idag känns det som det har varit en lång dag! Vi har varit ute och lekt, tittat på två och halv film, lekt med Lego och städat och sen när barnen somnat har jag pusslat och duschat. Ja det var den dagen! Elliot som hade feber när han kom hem igår har...

Av Helena Häll - Fredag 12 april 21:36


Efter en stimmig vecka på jobbet med mycket personalbortfall, inklusive mig själv i onsdags så var det väldigt skönt med helg! Hade sett fram emot en quizkväll (som vanligt!) iom att det inte är något quiz nästa vecka. Men nä, när vi kom hem från för...

Av Helena Häll - Torsdag 11 april 21:34


Ja både veckan och mitt pussel går framåt! Idag är det redan torsdag! Men igår var jag ju hemma och vabbade så det blev som en ledig dag nästan. Idag har alla varit på förskolan och jag har jobbat! När vi kom hem från förskolan var vi ute och lekte l...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards