Alla inlägg den 24 december 2020

Av Helena Häll - 24 december 2020 23:41

Då har de varit julafton idag, en dag full med mat, stress, släktingar, julklappar, Kalle anka, julstrumpor och ja fan och hans moster. Och man förbereder sig i månader innan just denna dagen. Tur att alla dagar inte är julafton! Men dagen är himla trevlig i slutändan ändå, men nu när man äntligen sitter uppkrupen i sin egen soffa igen är man så trött!

Dagen började med att Max vaknade vid sex och väckte sin mor, Max somnade om, jag gjorde det inte. Vid åtta snåret öppnade barnen sina julstrumpor. Efter frukost var jag och Max ute på en lite promenix och vinkade till motorcykelåkande tomtar, springande tomtar, en gående tomte, tomtar i en cab och tomtar på cykel! En riktigt julaftonspromemad. Medan vi var ute, fixade martin köttbullar och griljerade skinkan! Vid tolv kom mina föräldrar och min bror hit. Vi gjorde iordning all mat och käkade ihop. Sen kollade vi på Kalle och delade ut julklappar.

Sedan var det dags för del 2 av dagen, då åkte vi hos Martins föräldrar tillsammans med Martins syster med familj. Där åt vi lite mer mat och delade ut ännu mer julklappar. Och barnen öste järnet så de sover förhoppningsvis gott inatt nu. Vi tackar för oss idag, checkar ut efter en mycket trevlig dag!

Max med sin julstrumpa!

Elliot mumsar på sin julstrumpa!

Elliot är julfin!

Familjebild!

Släkten är värst!

Julmat!

Max är nöjd över sitt nya kök!

Max öppnar paket!

Hemma hos Martins föräldrar dök tomten upp!

Kusinhäng!

Apelsintajm tillsammans!

Sötaste kramen! Tack för idag!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards