Alla inlägg den 20 december 2020

Av Helena Häll - 20 december 2020 23:47

Idag har vi haft spelkväll och käkat lite gott, jag och martin! Det är det vi i vanliga fall brukar göra när vi är barnlösa för en kväll. Men nu passade vi på när barnen sov istället. Eller precis när vi dukat fram ost, kex, vin, drink, chips, choklad och hela spelet så vaknar Elliot! (Den ungen har ingen tajming!) så han fick snällt sitta i sin pappas knä medans vi spelade ticket to ride Europa. Det går ut på att man får kort med två olika städer och så ska man bygga järnväg däremellan. Det låter inte så upphetsande men det spelet är svinkul! (Finns i olika varianter, och vi äger väl fyra olika av dem) men som sagt så spelade vi Europa och med sex ynka poäng vann martin över mig. (Det var väl bara för Elliot hjälpte han!). Sen spelade vi bezzerwizzer timeline också. Det var det jag fick i födelsedagspresent. Det är också superroligt! Och denna gången vann jag med några poäng! Hurra! Jag vann ett årtalsspel över martin! Det händer ju aldrig annars! Men då hade ju ifs hans medhjälpare äntligen somnat. Nu är magen full med kex, ost och vin (så gott var det efter att ha varit gravid typ de senaste två åren..) att äntligen kunna njuta av ost och vin.. kex har jag ju isf kunnat äta om jag velat. Nu väntar sängen för sovmorgon tror jag inte barnen får för sig att ta på jullovet!

#spelkväll #tickettoride #bezzerwizzertimeline

Det här var precis innan Elliot vaknade!

Så gott med vin, kex och ost!

Här byggs det järnvägar!

Är det spelkväll ska jag vara med! (Såhär glad var han inte hela tiden vill jag lova, utan bara efter sin kvällsmat!)

Pappa jag tror jag väljer det här kortet!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards