Alla inlägg den 14 december 2020

Av Helena Häll - 14 december 2020 22:29

För det första, vilket fånigt sms de skickades ut. Följ de nya råden, du kan läsa om dem här. Och så att man själv ska gå in och kolla på hemsida krisinfornaton. Alltså på riktigt, hur många har gjort det? Det var ju inte ens en länk utan att man behöver de själv. De som inte kan detta då? Som inte har internet osv.. hur ska de kunna titta?
Men sen kommer ju det jag inte får ihop. 22 miljoner sms.. det är alltså jättemånga sms! I Sverige bor ca 10 miljoner (en del av dem är ju barn) som i vårt hushåll, vi är fyra personer, men vi har bara två mobiler, inga paddor osv..
Så om alla, verkligen alla (även alla bebisar och barn) behöver ha två telefoner var så blir det fortfarande bara 20miljoner, jag har svårt att få ihop den ekvationen. Men det kanske finns gott om folk för lyxfällan med 20 mobiler var! Men såg någonstans att någon sagt att en hel del maskiner och värmepumpar är uppkopplade till det mobila nätverket och fick därmed ett sms de med. Det förklarar ju lite av saken. Inte för jag vet vad värmepumparna skulle med den informationen till! Men även de har uppenbarligen nu rättat sig efter de nya råden. Men fortfarande, 22 miljoner sms är sjukt många!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards