Alla inlägg den 22 december 2020

Av Helena Häll - 22 december 2020 21:07

Igår va det tyst på bloggen. Igår var ingen rolig dag. Det var en avskedsdag, min älskade mormor tackade för sig och lämnade jordelivet bakom sig. Nu ska hon äntligen få återförenas med morfar! Så nu kan de äta något gott och skåla med varandra i himmeln. Det är så jag få se det. Att hon har levt ett gott och långt liv! (Väldigt långt liv!) i 95 år (nästan 96, Hon skulle fyllt i januari) så har hon förgyllt jorden med sin närvaro. Tack mormor för allt du lärt mig och gett mig, du ska få en hyllning här, en dag sen när sorgen och ledsamheten har lagt sig lite.

Men livet måste ju gå vidare hur ledsamt det än må te sig just nu. Är så glad att martin har haft semester de här dagarna nu så vi har kunnat vara två hemma och att han alltid finns vid min sida. Så för att försöka gör något roligt och få tankarna på lite andra saker så tänkte jag att familjen skulle pyssla lite ihop. Dekorera pepparkakor med kristyr och ätbara dekorationer.... ja, ni hör ju, hur tänkte jag där? Elliot satt i sin bumbostol och dreglade överallt, Max åt upp pysslet.. vem kan klandra han, pepparkakor är ju gott! Och martin satt mest och övervakade situationen (han va nojig över mängden pepparkakor som Max åt) det var inte mer en och en halv.. det tog ett tag och tugga i sig dom nämligen. Men till slut gav jag upp och fortsatte lite nu på kvällen när Max hade gått och lagt sig. Det blir inga mästerverk, men de blir mycket mer färgglada och roligare att äta!

Min fina mormor!

Max äter upp pysslet!

Det var inte smidigt med namnen.

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards