Alla inlägg den 3 december 2020

Av Helena Häll - 3 december 2020 22:26

Idag har fixar-frasse den äldre varit här (dvs min pappa) och fixat vår hallmatta. Låter kanske så avancerat att fixa en hallmatta, men nu har vi inte en sån där liten sketen sak som ligger innanför dörren som man knappt kan torka av tårna på. Utan vår hallmatta är rejäl pjäs som täcker halva hallen och är fastsatt i golvet. (Ni fattar vad jag menar om ni tittar på bilderna sen!) men i vilket fall den hade börjat korva upp sig i kanterna och den lilla trekantsdelen mot vår klädkammare var halvt lös. Detta beror en liten del på vagnarna vi rullar över där varje dag, en liten del på dörren till klädkammaren som när mattan väl börjat korva sig så slår dörren i och korvar den ännu mer. Men det största anledningen till att allt är löst är fixar-frasse den yngre (dvs Max) som är och pillar på allt han kan hitta. (Det inkluderar upprullade mattkanten!) Men i vilket fall så var min snälle far här och fixade och donade och tejpade och vips så blev den som ny!! Så snyggt blev det verkligen! Tusen tack!

Annars idag har fixar-frasse den yngre varit på förskolan en stund, sen var det dags för karavanpromenad igen! Alltid lika trevligt att promenera och tjöta lite med vuxna människor (och barn). Om två veckor är det dags igen! Hurra!

Elliot inspekterar morfars arbete och jag sitter brevid och äter mat!

Här ser ni vår stora hallmatta som täcker allt golv innanför dörren, så praktiskt!

Karavanpromenad!

Max va helnöjd efter långpromenaden!

Nu på kvällen har snön kommit tillbaka, hoppas den ligger kvar när vi vaknar imon med, godnatt!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards