Alla inlägg den 7 december 2020

Av Helena Häll - 7 december 2020 22:36

Plånboken är räddad för den här julen! Ni vet Elliot skulle ju äta mjölkfritt fram till årsskiftet. Och den maten han skulle äta finns ingenstans. Eller jo den har ju funnits men den är slut på typ ALLA apotek och på apotea.se. ja men jo det är ju lätt att ge ungen mjölkfritt när de inte finns att köpa! Dessutom är den SVINDYR! Alltså nu menar jag att svindyr är en underdrift! En burk räcker lite mer än två dygn och kostar ca 260kr.. jo men blir ju lite mer än 100kr per dygn i matkostnader för en liten kille på 4,5månad.. han är dyr i drift! Vi hade ju blivit ungefär 2500-3000kr fattigare bara fram till nyår och dessutom behövt åka land och rike runt för att hitta några burkar som finns kvar. Men då serni kom räddningen. Efter ha pratat med sju olika personer och hamnat fel några gånger och dessutom hade remissen försvunnit. Men tillslut ringde en dietist och vips så får vi det på recept fram till årsskiftet! För en fis i rymden kostnadsmässigt. Det räddade våra plånböcker och jag lovordade dietisten och tack ungefär sjuhundra gånger för hon gjort vår dag! (Och elliots!) så han slapp va hungrig fram till jul!

Tack för jag slapp gå hungrig fram till jul!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards