Alla inlägg den 31 december 2020

Av Helena Häll - 31 december 2020 14:56

Hur har det här året varit då? Alltså jag tycker helt plötsligt det har gått så fort. Jag har liksom levt i min föräldraledighetsbubbla här hemma. Och varken jag eller martin har jobb där vi kan arbeta hemifrån så när jag jobbade var jag liksom på jobbet. Men jag ska väl försöka sammanfatta det här året i de korta tillbakablickarna av det som ändå har hänt det här pandemiåret. Och 2020 började med en chock!

Ja i JANUARI började vi då året med den största chock du kan tänka dig. Vi insåg att vi skulle ha ett barn till. Ja Herregud vad oplanerad han var. Och en tredjedel in i graviditeten tyckte han att det var en bra idé att ge sig till känna. (Alltså på riktigt! En tredjedel! Hur lyckades vi missa detta?!). Jag tyckte jag var lite trött och sa till martin i förbifarten att jag tyckte jag blivit lite tjock igen. Men vem är inte trött och tjock efter julhelgerna?! KUB-testet fick de klämma in på en lunchrast och både det och Rutinultraljudet fick martin vara med på innan de nya restriktionerna gick igenom.

När vi väl hämtat oss från chocken så behövde vi flytta till större. (Vi hade ju redan tittat på lägenheter men vi fick hoppa upp i storlekstänket). Så i APRIL skrev vi på kontraktet för vår lägenhet! Det blev klart att vi skulle flytta från vår 1,5:a på 41kvm till en 4:a på 94kvm!

I MAJ fyllde Max 1år och det firades med våra föräldrar och Martins syster och kusin Erik! Vi åt smörgåstårta och jordgubbstårta!

I JUNI begravde vi tant Anna. Vi firade sedan midsommar ihop med Emma, Viktor och deras barn och Emmas föräldrar. Sedan kom ju dagen vi väntat på! Vi fick nycklarna till vårt nya hem och valde uppenbarligen sommarens regnigaste dag att flytta på! Hahaha! Det bara forsade ner! Men bättre att det var då än några dagar senare då vi hade vår ända borta semester för det här året, vi åkte en sväng till landet nämligen.

I JULI hände då det bästa på det här året! Vi blev fyra i familjen, vår oplanerade överraskning kom ut och förgyllde vår tillvaro med sina skrik! (Hahaha! Tur att han är gladare nu!).

Sedan Elliot föddes har det bara skitit till och hela hösten har gått jättefort (kanske inte alltid har känts så) men nu gör det de. Vi har under hösten fyllt år både jag och martin och Max har börjat förskolan och så har barnen fått en kusin till.

Sen kom då DECEMBER och julen stod för dörren. Då gick min mormor bort bara dagarna innan julafton och en hel generation var därmed borta ur mitt liv. Tomheten och ledsamheten har liksom infunnit sig över hela julen så nu när årets sista dag är här får vi istället blicka fram emot ett nytt år. Ett år där jag förhoppningvis inte kommer föda några fler barn (räcker med två stycken på 2 år!). Men våra guldklimpar kommer fylla 2 och 1! Sedan får vi se vad året har att erbjuda, det kan bli spännande!

Januari - Såhär liten var Max när vi insåg att han skulle bli storebror!

April - Vi köpte lägenhet!

Maj - Max fyllde 1 år

Juni - Midsommar 2020

Juni - Flytten!

Juli - Elliot föddes!

Juli - Elliot föddes!

December - Min älskade mormor gick bort.

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards