Alla inlägg den 10 december 2020

Av Helena Häll - 10 december 2020 20:52

Idag tog jag en paus från evighetsgörat att slå in julklappar och gjorde massa ärenden istället. Dock med Elliot i släptåg men han sov ju i sin vagn så det gick ju ganska bra ändå. Först va vi på apoteket och hämtade ut Max medicin (så han bajsar som han ska!) sen va vi på postutlämningen och hämtade ett stort paket med Elliots mat i (det vi fick på remiss av dietisten för att han med ska börja bajsa! Mina barn i ett nötskal) det paketet skulle levereras hem till vår dörr igår och postnord hade fått portkoden och ändå ringer de på porttelefonen och jag missade samtalet precis, vilket resulterade att de tog paketet och åkte härifrån igen. Men suck! Postnord kan väl varenda portkod ändå, de delar ju liksom ut posten i vanliga fall. Men resultatet blev att jag fick hämta ut en nio kilos paket och trycka ner det under barnvagnen så gott det gick. Sen gick vi och köpte julfrimärken och spelade på eurojackpot. (Så nu håller vi tummarna att vi vinner något, vilket vi aldrig gör. Hahaha)

Sen har även Martins farmor fyllt år idag och hon bor ju på äldreboendet jämte oss, så vi träffades ett stund ute på coronasäkert avstånd. Max var mycket noggrann med detta då han stövlade iväg överallt och ingenstans. Tills han och hans kusin bestämde sig för att sätta sig vid den lilla dammen och kasta sten i den. Hade Max själv fått välja hade han nog badat i dammen med.

Paketet och medicinen kom hem tillslut.

På upptäcksfärd med kusinen!

Max kastar sten i dammen!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards