Direktlänk till inlägg 20 maj 2018

Mosterbesök med världsutställning!

Av Helena Häll - 20 maj 2018 21:48

Nu har hela helgen gått i en svep! Så blir det lätt när man har massa att göra! I fredags var vi och quizade för sista gången i serien, nästa helg är det final dags! Och iom att serien avgjorde i fredags så vet vi nu vilka som vann serien, dvs vi! Haha! Yes! Så gott!

I lördags var vi och badade med Martins mamma i axamo innan vi var hemma hos mina föräldrar och åt mat och umgicks med mina mostrar som har varit här och hälsat på i helgen! Så mysigt när vi ses och kan umgås!

Idag kom även min morbror ner till Jönköping, så vi passade på att gå på världsutställningen gladiatorer - Colosseums hjältar som för tillfället huserar i Jönköping. Den är första gången den är i Sverige och kommer finnas i Jönköping i fyra månader innan den flyttas vidare till nästa land! Som historieintresserad och fascinerad av gamla rom tyckte jag utställningen var toppen, de andra tyckte också om den! Och de bästa var att vi valde att gå en solig dag så det var väldigt lite folk, typ bara vi! Då får man läsa allt i fred och det går lite snabbare än att man ska behöva vänta på allt! Efter utställningen åkte vi hem och åt mat allihopa, och då kom Martin med som inte var med på utställningen. Efter maten åkte vi och quizade på bishops, vi var en poäng efter vinnarna!
Sen när vi skulle åka hem så va tanken att vi skulle storhandla, men det var ju så fint väder och vi var helt genomsvettiga och klibbiga efter att ha suttit på uteserveringen på bishops. Så istället för att handla så åkte vi hem bytte till träningskläder och åkte upp till axamo och powerwalkade och joggade i 4,7km och sen tog vi oss ett dopp i värmen! (Ja ni hörde rätt!) jag har badat igen! Haha! Jag som sa att jag va sån badkruka, men idag var det så varmt sen var jag helt supersvettig efter träningen!
Nu sitter vi i soffan och kollar på hockey-VM finalen, Hejja Sverige!

#helgen #fredag #lördag #söndag #jönköping #mostrar #världsutställning #gladiatorercolosseumshjältar #gladiator #colosseumshjältar #axamo #badatigen #värmebölja

Här är gladiatorerna!

Baksidorna av gladiatorerna!

Två nyfikna tittar på film!

Jag och Pia tittar också på film!

Den här bågen byggde jag helt själv, men övervakning av Olof! (Jag fick godkänt!)

Pappa leker..

Jag har byggt en egen gladiator.. Hahaha.. ser mest ut som en fluga med Michelingubbe-ben!! Hahaha...

Pappa och hans nya livvakter!

 
 
Ingen bild

Pia

22 maj 2018 18:20

Tack för en mysig helg, det var jättetrevligt att träffa Martin och dig!

 
Ingen bild

Mamma

26 maj 2018 14:48

Mamma håller med! ♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Lördag 20 april 00:04

Jag skrev egentligen ett inlägg i onsdag, om min fiskgratäng, det försvann. Och igår somnade jag tidigt! Men nu är jag vaken och vi kom alldeles nyss hem från AW-quiz på glädje och födelsedagsfirande av Ole (Martins pappa!). Anledning till att vi qui...

Av Helena Häll - Tisdag 16 april 21:35


Idag var jag på quiz på biblioteket med Mirre, hennes man Peter och två till. Det har vi gjort tidigare också. Litteraturquiz med ett tema, idag var det filmtema! Det var roligt, men som vanligt varje gång vi är på quiz på biblioteket så förlorade vi...

Av Helena Häll - Söndag 14 april 20:24

Idag fyllde barnens kusin år! Så på eftermiddagen var vi bjudna på kalas hemma hos Martins syster med familj! Men innan det, på förmiddagen var jag först en snabbis på asecs och köpte sista presenten till Erik! (Kan dock ha glömt att de öppnar 11 på ...

Av Helena Häll - Lördag 13 april 22:28

Idag känns det som det har varit en lång dag! Vi har varit ute och lekt, tittat på två och halv film, lekt med Lego och städat och sen när barnen somnat har jag pusslat och duschat. Ja det var den dagen! Elliot som hade feber när han kom hem igår har...

Av Helena Häll - Fredag 12 april 21:36


Efter en stimmig vecka på jobbet med mycket personalbortfall, inklusive mig själv i onsdags så var det väldigt skönt med helg! Hade sett fram emot en quizkväll (som vanligt!) iom att det inte är något quiz nästa vecka. Men nä, när vi kom hem från för...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards