Alla inlägg den 24 maj 2018

Av Helena Häll - 24 maj 2018 20:31

Ja nu är det redan torsdag, men jag är så trött på kvällarna att jag stupar i säng och somnar på typ två röda! Det beror på fyra saker, trötthet, solen, pollen och pollenmedicinen.. usch o fy för pollen iår jag har ett grustag i ögonen och 3kg snor i huvudet.. men det blir lite bättre med medicinen! Men det var ju inte det jag skulle skriva om idag utan mitt bokprat i tisdags. Det var ju då mitt läsfrämjande projekt jag hade som uppgift i skolan att göra, och jag bjöd in lite kompisarna från tjejgänget, ullaredsgänget, dvs inger, Mia och mamma och även martins mamma Anna-Carin. Tillslut blev vi tio stycken med mig! Så jag som pratade och nio som lyssnade till mitt bokprat med tema Jönköping. Jag pratade främst om den huvudbok jag hade valt som va Frida Moistos bok som nitroglycerin. Den berättade jag lite mer ingående om, och läste högt ur. Ställde även lite frågor kring huvudpersonen och hur det påverkar oss som läsare eftersom vi är bekanta med personen som namngivit huvudpersonen. Men vi diskuterade även hur det påverkar en som läsare när boken utspelar sig i sin egen hemstad. Efter vi diskuterade den lite presenterade jag flera andra böcker (och författarna) som hade anknytning till Jönköping. Bifogar en bild nedan här sen så ni kan se titlarna, jag tänker jag kan skriva ut lite kort om böckerna här på bloggen någon dag (om jag inte somnar så fort på kvällarna då förstås!) Hahaha! Efter bokpratet kom de på att de ville ha fler sånna här bokprat, så kul att de sa det! Jag får läsa hela sommaren (vilket jag förmodligen gör ändå!) och sen förbereda fler bokprat bara för skoj skull!

#bokprat #bok #läsa #pluggartillbibliotekarie #temajönköping #jönköping #fridamoisto #somnitroglycerin #boklista #boktips

Woohoo! I did it!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards