Alla inlägg den 27 juli 2022

Av Helena Häll - 27 juli 2022 21:21

Idag har den lilla mamman haft en dag utan familjen. Jag har nämligen varit på en liten reunion i Borås. Jag pluggade ju där för flera år sedan och då bland de första dagarna på utbildningen träffade jag Sofia. Kan till och med varit redan den andra dagen. I vilket fall så klickade vi direkt och har varit vänner sen dess! Men nu hade vi inte setts på 3år! Alltså på 3 år!! Det var så länge sen (mitt barnafödande och pandemin kom ivägen!). Men idag så blev det äntligen av (tack Martin för jag kunde åka!).

Vi började dagen med några timmar på spa! Aroma spa ligger i centrala Borås med utsikt över stadsparken. Vi badade och bubblade och drack gott och tjötade! Sen gjorde vi oss iordning och gick och åt lunch på restaurang Tugg utmed viskans strand! Burgare med pommes! Den var himla god faktiskt! Sen gick färden mot högskolan i Borås där vår vänskap började. Efter det gick vi på stan (mest i bokhandeln!) där hade de 70% rabatt på en del saker och dessutom 70% PÅ REAPRISET på andra saker! (Det du mamma!) Tänk när kan man köpa en deckare från 2020 för 20kr på akademibokhandeln! Galet! Jag var mer än nöjd! Sen blev lite historiska och åkte till Ramnaparken och kollade på äldre hus och byggnader, milstenar, solur och kyrka! Supermysigt! Sedan åkte vi tillbaks till centrala Borås och åt en glass och satt utmed viskan och pratade innan vi sa tack och hej för idag innan jag körde hem och var hemma strax efter halv åtta nu ikväll! Hua! Jag är helt slut men vilken härlig dag vi haft!

#borås #hälsapåvänner #spa #aromaspa #tugg #boråshögskola #akademibokhandeln #rea #ramnaparken #kulturarv #glass

De hade bassäng inne, bubbelpool inne och ute på terrassen, fotbad (och så fanns det bastu och lite mer)

Lunch på tugg!

Här är det, det allt började!

Hittade en kvarn från Istorp socknen! (Min moster, morbror och kusiner bodde i Istorp under min uppväxt)

Glass!

Mina nya böcker! 69kr för BÅDA! Den till vänster kostade 20kr! Som hittat!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards