Alla inlägg den 22 juli 2022

Av Helena Häll - 22 juli 2022 23:29

Idag på förmiddagen fick ingen av oss tummen ur och vi gick runt som osaliga andar och inte gjorde något. Barnen var inte ens påklädda förrens strax innan två idag! Haha! Men då gick vi ut med dem och lekte i två timmar, och det var betydligt varmare än vad jag trodde! Så vi delade upp oss men gick en gemensam promenad i slutet och jag var helt genomsvett efter kört runt Max i dubbelvagnen! Men när jag ändå var sådär svettig så kunde vi lika väl möblera om tänkte jag! (Eller har tänkt på det länge) så flyttade ner vårt bruna hörnskåp i källaren (och lite till saker) och satte in mormorsbyrån (som den heter iom att jag fick ärva den av min mormor när hon dog!) i arbetsrummet. Där stod byrån från början när vi fick den men sen fick den en plats i vardagsrummet och nu är den tillbaka i arbetsrummet igen. Det blev bra, jag är nöjd, men behöver rensa mer möbler! Vi har för mycket just nu överallt! Skulle behöver en herrgård för allting! Men i vardagsrummet har vi massa plats just nu!

Men efter all ommöblering och flytt av saker så unnade vi oss en lyxig glassefterrätt när barnen somnat! Jag hade köpt massa goda saker att preppa med! Först tog jag kolasås runt kanten på glaset och lät det glida ner för kanten sådär snyggt! Sen la jag i glass, tre olika smaker, toppade med strössel, chokladpinnar av kex, lite jordgubbar och en chokladbit!! Alltså vilken lyxig efterätt det blev och så smidigt att göra!

#semester #ommöblering #glass #lyxglass

Leker med Max utomhus. Han lagar mat till mig men han äter upp brödet själv! Typiskt!

Mormorsbyrån innan flytt!

Mormorsbyrån efter flytt! (Nu är det fullt med grejer på den igen!)

Förberedelser!

Så god lyxglass!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards