Alla inlägg den 27 maj 2022

Av Helena Häll - 27 maj 2022 20:34

Då var det dags efter år av pandemi så var det idag äntligen premiär för Jönköpings marknad igen! Och vad tror ni, jo det ösregnar!!! Det fullkomligt vräker ner så mycket att mamma och jag bestämde oss för att ta bilen ner till stan (vi hade tänkt att gå!) och ja det var så mycket regn att jag kan ha stoppat plastpåsar i skorna för att inte bli dygnsur. Mamma fick sig ett gott skratt!! Men jag iallafall torr om fötterna!! Men jag såg inte klick ut ett tag! (Jag tog bort dem sen när regnet slutat falla!). I vilket fall var vi på stan strax innan nio redan och på så sätt slapp vi den värsta folkruschen! Den kom sen när vi nästan var färdiga! Hujedamig vad folk!! Det var människor överallt (tur att vi redan va klara då!). Men gjorde jag några fynd! Jajjamensan såklart jag gjorde! Jag shoppade lite tröjor och nått linne för billigare priser, sen köpte jag lite på HM med, men de är ju alltid billiga. Och sen var det 20% rabatt på Lindex med! Så jag kom hem med en del tillslut! Men det var jag värd!

På eftermiddagen var Martins föräldrar här en stund så vi kunde åka och stor handla inför Max födelsedag på söndag! Vi ska bjuda på lite mat och tårta! Vi passade även på att köpa lite kött så vi grillade nu på kvällen innan barnen somnade! Nu ska jag passa på att göra lite pajdeg inför söndag! För imorgon ska vi få lite lyxig egentid jag och Martin!

Nytt linne 40kr

Ny tröja för halva priset!

Tröja för halva priset!

Min bukett av renbågsrosor jag köpte idag!

 
plastpåsar i skorna, nya modet! 

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards